dilluns, 27 de juny del 2016

Any 10, Nº 7, Final de curs 2015-16


COMENÇAMENT DE LES CLASSES
CURS 2016-2017

Benvolgudes famílies,

S’acaba un nou curs i ja hem de preveure l’inici del proper. Volem que estigueu ben informats, malgrat tot, si tinguéssiu algun dubte, truqueu a l’institut.

En aquest darrer Full us passem informació molt important. Hi trobareu el calendari de setembre que inclou les diferents activitats que han de fer els alumnes segons del curs que siguin i si els han quedat o no matèries pendents.

Us demanem que el guardeu en lloc adient a fi de saber durant els primers dies de setembre què és el que ha de fer el vostre fill/a.

Data d’inici del curs 2016-17:


·         Alumnat de 1r d’ESO: Dia 12 de setembre, a les 9 del matí.
·         Alumnat de 2n, 3r i 4t d’ESO: Dia 12 de setembre, a les 8 del matí.
·         Alumnat de Cicles Formatius de 1r i de 2n: Dia 13 de setembre, a les 10 del matí.
CALENDARI INICIAL  CURS 2016-2017


HORARIS d’EXÀMENS
 DE SETEMBRE

1 de setembre
A les 9 hores, es tornaran a penjar els horaris dels EXÀMENS de recuperació dels dies 1 i 2 de setembre (que ja s’hauran penjat el 30 de juny)

EXÀMENS DE SETEMBRE


1 i 2 de setembre
Cal presentar-se a l’hora assignada a cada examen de matèria i arribar a l’hora. Màxima puntualitat. Portar el treball assignat per a cada matèria a recuperar.
PUBLICACIÓ RESULTATS PROMOCIÓ EXÀMENS DE SETEMBRE

REUNIÓ DE PARES d’alumnes nous de 1r ESO 2016-17

6 de setembre
A les 13:00


A les 18:00 hores a l’Institut. Es lliurarà als pares el  Full de tria de matèries optatives de 1r ESO.
RECLAMACIONS EXÀMENS DE SETEMBRE
7 de setembre
Els alumnes, si s’escau, poden presentar una reclamació sobre alguna nota d’examen. De 9 a 10 del matí, a Secretaria.

RECOLLIDA FULLS DE TRIA DE MATÈRIES OPTATIVES ESPECÍFIQUES DE 1R ESO

LLIURAMENT BUTLLETINS NOTES SETEMBRE ALS EXALUMNES DE 4T.



8 de setembre



Els alumnes nous de 1r ESO han de portar a la Consergeria del centre el full de tria signat pels pares, entre les 9 i les 10 del matí. Si algun tingués encara algun dubte, podrà consultar als tutors de primer, que els atendran de 9 a 10 del matí.

9h – 11h: lliurament butlletins 4t (secretaria). Es farà firmar full de rebut.


LLISTES PROVISIONALS DE TOTS ELS CURSOS I MATÈRIES OPTATIVES DE 2N, 3R I 4T.

9 de setembre

A partir de les 13 hores
2n DIA DE VENDA DE LLIBRES DE TEXT NOUS PER PART DE L’AMPA

10 de setembre

Dissabte, de 9 a 13 hores a l’Institut (sempre que hagin estat encarregats al mes de juliol, dia 9)

INICI DE CURS
ACOLLIDA, PRESENTACIÓ DEL CURS I DE TUTORS ALS NOUS ALUMNES DE TOTS ELS CURSOS D’ESO.

Primer ESO: a les 9 del matí

Resta de cursos: HORARI NORMAL DE 8 A 14,30



12 de setembre
9:00 a 14:30 del matí:  El alumnes de 1r han de venir a l’Institut.  A més de la presentació del curs, faran un EXAMEN de nivell. Han de portar els deures de Primària (si és el cas). Se’ls explicaran les matèries optatives assignades. L’endemà ja vindran a les 8 del matí com tota la resta d’alumnat.

Els alumnes de 2n, 3r i 4t han de venir a les 8, portar els deures d’estiu (si és el cas) i lliurar-los al tutor.  Es lliuraran els butlletins de notes de recuperació.
INICI I PRESENTACIÓ DEL CURS ALS ALUMNES DE CICLES FORMATIUS DE PRIMER I SEGON ANY

13 de setembre
10:00 a 12:00 hores del matí a l’institut . Després de la presentació els nous alumnes de Primer recolliran les eines i uniformes.


LLISTA DE LLIBRES PER CURSOS

Els tutors donaran a cada alumne,  el mateix dia de lliurament de notes, la llista de llibres que el vostre fill/a necessitarà per al curs vinent, inclòs els que seran gratuïts per a les famílies, gràcies al Projecte cooperatiu per a la reutilització de llibres.

Lògicament, si té assignatures pendents de recuperació, aquesta llista està condicionada a la superació, per part de l’alumne, del curs actual. 

VENDA DE LLIBRES PER PART DE L’AMPA

Com cada any, els  dissabtes  9  de juliol i  10 de setembre de 2016, de 9:00h a 13:00h a l´Institut, l’AMPA farà la venda de llibres de text  per a les famílies que ho desitgin,  amb importants descomptes, però cal ser soci de L’AMPA (20€).

Atenció! Si teniu previst comprar-los el dia 10 de setembre, és imprescindible que els encarregueu igualment a l’AMPA el dia 9 de juliol fent una paga i senyal.


Recordeu: Dies de venda de llibres per part de l’AMPA:

9 de juliol i  10 de setembre de 9 a 13 hores, a l’Institut.

En principi, el dia 6 de setembre a partir de les 13:00 hores han de sortir les llistes d’alumnes que han fet exàmens de setembre i promocionen de curs o repeteixen.

Si per alguna casuística específica algun alumne el dissabte dia 9 de setembre no sàpigues encara si passarà de curs per estar pendent d’alguna resolució,  igualment els dies posteriors podrà encarregar els llibres a l’AMPA.

IMPRESCINDIBLE: Portar el Full de llibres que el professor us hagi donat per al vostre fill o filla en concret. No sempre tots els alumnes tenen els mateixos llibres.

TRANSPORT ESCOLAR

Si viviu a Montornès Nord i heu demanat el servei de Transport Escolar heu de saber que funcionarà a partir del dia 12 de setembre inclòs. Si el vostre fill de 1r d’ESO ve el primer dia amb el transport a primera hora, es podrà esperar al hall de l’institut fins les 9.

INFORMACIÓ SOBRE LA QUOTA DE MATERIAL

Cal que tingueu present que heu de fer el pagament de la quota anual.  Podeu  triar entre:
  1. Domiciliació bancària (signant l'autorització lliurada a Secretaria). Es domiciliaran 2 rebuts, un al juliol i l'altre al novembre. Us lliuraran a Secretaria el corresponent Full de domiciliació.
  2. O bé, ingrés al banc de la totalitat de la quota fins el 10 de juliol. Número codi IBAN Caixabank: ES20 2100 0308 3102 0015 2207
La quota pel curs 2016-17  és de 135 € per a tots els nivells.


Aquesta quota, aprovada pel Consell Escolar, inclou les activitats i sortides, el material didàctic i el material comú. No inclou el Crèdit de síntesi de 2n i 3r.


BONES VACANCES!


Semblava que fos ahir quan vam començar l’institut, però resulta que ja hem acabat el 10è curs i el 10è aniversari. Han estat 10 mesos de memòria i retrobament amb molts exalumnes, professorat i famílies.

Segons com ens ho mirem, 10 anys és poquet, però és una fita important quan parlem d’educació, de cultura i de consolidar un projecte educatiu.

Ja han passat  6 generacions diferents d’alumnes, més de 1000 i, per tant, prop d’un miler de famílies! Són nois i noies de Montornès que no solament s’han format a l’Institut Marta Mata, sinó que han fet el seu procés personal de creixement com a persones i ciutadans. Tots han deixat records en nosaltres. Quan miràvem algunes fotos i vídeos, el cor se’ns emocionava.  I quan el dia de la festa ens van venir a veure, refermàvem el convenciment que la bona educació dóna molt bons fruits. Només cal tenir paciència i fermesa en les conviccions.

Però d’aquest curs si hem de destacar alguna altra cosa important, a part del 10è aniversari, és la creació de l’Escola d’Hoteleria del Vallès Oriental. Va ser el setembre de 2015, encara no fa un any, quan el Marta Mata va iniciar un nou projecte de formació postobligatòria per a Montornès i per a tota la comarca: la Formació Professional.

Amb pocs mesos, l’hem fet realitat posant en marxa les aules de cuina i cafeteria i l’aula restaurant que ha tingut un ressò molt positiu per la seva qualitat. El projecte ha suposat molt de treball i esforç per part de les institucions que han sabut posar-se d’acord, però la feina ben feta de fer-lo realitat al dia dia l’ha fet el professorat amb tota la seva il·lusió.

L’èxit és la valoració altíssima que n’ha fet el Departament d’Ensenyament, l’Ajuntament i els propis alumnes i famílies. La demostració d’aquesta bona feina és que per al curs vinent es consolida el projecte i es doblaran els grups, passant de 2 a 4 !

Pel que fa a l’ESO i la USEE, hem tornat a tenir molta demanda de places i els cursos estaran al màxim de plens.  Tot això ens encoratja per a continuar treballant per una bona educació pública a Montornès, que és el fruit del treball conjuntat de  la comunitat educativa incloent famílies, professorat i institucions. 

No oblidarem especialment els alumnes que ens deixen enguany per haver acabat l’etapa secundària. Estem orgullosos de tots i sabem que continuaran avançant en el seu camí formatiu, com a estudiants i sobretot com a persones. També enyorarem algunes mares i pares molt compromesos amb l’AMPA  i el Consell Escolar, que ara ja ens deixen perquè els seus fills ja han acabat, els donem moltes gràcies.

Agraïm a tothom, professorat, pares, AMPA, alumnes, personal d’administració i serveis, monitors, tècnics municipals, etc. la feina realitzada.  Fa 10 anys imaginàvem moltes coses, segurament  podíem imaginar que  celebraríem el 10è aniversari, però era més complicat pensar que ho faríem amb un pastís gegant elaborat pels nostres propis alumnes!  I, en canvi, ha estat possible! Com tot és possible en aquesta vida si no perdem la il·lusió!

Res més, doncs, gràcies a tothom  i molt bones vacances !



L’Equip Directiu i el Claustre de professorat                                                                                         juny de 2016



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada