divendres, 11 de novembre del 2016

Any 11, Nº 2, octubre de 2016

REUNIONS DE TUTORIA PER GRUPS - CLASSE  
  
Durant el mes d’octubre es faran les reunions de tutoria de grup amb els pares. En aquestes reunions es lliurarà als pares nous o que no en tinguin per algun motiu, la contrasenya per accedir al programa de seguiment tutorial GESTIN. 

Tingueu en compte aquestes dates:

1r i 2n ESO, 19 d'octubre a les 18,00 hores

3r i 4t ESO,  26 d'octubre a les 18,00 hores


Per als pares d'alumnat de la USEE es farà una reunió informativa prèvia, els mateixos dies, però a les 17,00 hores (1r i 2n dia 19;  3r i 4t dia 26)  i després enllaçaran amb la reunió tutorial del grup classe corresponent.

A les famílies noves que encara no tenen el password per accedir al programa tutorial GESTIN, se’ls lliurarà en aquesta reunió.


HORARI DE SECRETARIA (ADMINISTRATIVA)

Per qualsevol gestió amb l’administrativa del centre, cal que tingueu en compte l’horari d’atenció al públic: de dilluns a divendres de 11:30 a 13:30. Si us plau, tingueu-ho en compte tant les famílies com l’alumnat,  abans de fer qualsevol gestió o trucada telefònica, atès que fora d’aquest horari no us podrà atendre.




OBERTURA DE L’AULA CAFETERIA I EL RESTAURANT PEDAGÒGIC EL MOLÍ


Des del dia 3 d’octubre ja funciona a les hores del pati l’aula cafeteria/cantina oberta a l’alumnat. Els alumnes hi poden comprar begudes no alcohòliques i sucs naturals, també entrepans i pastes. El preu d’un tiquet és de 0,80€ i serveix per mig entrepà o per una beguda. Un entrepà sencer surt per 1,60 €. 

A partir del dia 6 d’octubre ha tornat a obrir el Restaurant de pràctiques de El Molí al públic en general. Concretament, de dimarts a divendres i els dilluns estarà tancat. 

Us animem a venir algun dia i comprovar l'esforç del nostre alumnat i professorat dels cicles de Cuina i Restauració. Tingueu present aquesta informació:  
          
·         L'horari d'admissió de clients és de 13:00 a 15:15 hores de dimarts a divendres. 

·         Els dimarts i dimecres es fa un menú bufet, plats de mercat, al preu de 12€ .

·         Els dijous i divendres hi ha  menú degustació. Aquest menú degustació pot ser complert (17€) o reduït (12€).

Les reserves només es poden fer  telefònicament al telèfon del Restaurant el Molí.
 608561862 
(Al telèfon de l’institut no es fan reserves).


VISITA D’ALUMNES FRANCESOS
 A L’ESCOLA D’HOTELERIA

Juntament amb l’Escola Municipal d’Ensenyament de la Garriga, estem començant a organitzar la visita dels alumnes de l’institut francès de Libourne al nostre centre mentre facin l’estada a la Garriga. Aquest institut públic pertany a l’Academie Bordeaux.

El curs passat, les direccions respectives dels 2 instituts ens vam trobar per planificar i fer possible aquesta col·laboració, que aquest curs s’ha de materialitzar.

Es tracta d’alumnes francesos que estudien la branca de Restauració i que podran intercanviar experiència amb el nostre alumnat i faran pràctiques a l’Escola d’Hoteleria durant uns dies. Els alumnes del cicle de Restauració estudien Francès, a més de l’Anglès, i això els anirà molt bé per practicar amb els companys estudiants.

La previsió és que els alumnes francesos ens visitin entre finals de març i la primera setmana d’abril, abans de Setmana Santa.
VIATGE D’ESTUDIS A IRLANDA o ANGLATERRA DE 3r D’ESO

L’INS Marta Mata ofereix  la possibilitat de realitzar un viatge d’estudis a Irlanda o Anglaterra per viure una experiència d’immersió en anglès durant aproximadament una setmana.  

Es tracta d’una activitat restringida a una selecció d’alumnes que han de complir una sèrie de requisits, ja que aquesta activitat té la finalitat de premiar l’alumnat amb alt rendiment acadèmic, una actitud de treball continuat i bon comportament, a més d’un nivell bo d’anglès.

Els pares de 3r heu d’haver rebut un full que s’ha lliurat a classe, on s’informa d’aquest viatge i de les seves condicions per si fos del vostre interès.

Més endavant, en funció de les famílies interessades i sempre que els alumnes sol·licitants compleixin els requisits exigits, es farà una reunió específica per a l’alumnat seleccionat.  En aquesta reunió, les professores d’Anglès i la professora Coordinadora de 3r explicaran les condicions de l’experiència i les diferents ofertes i oscil·lació de preus, ja que depenem sobretot del preu dels vols d’avió, que van variant.


VIATGE DE FI DE CURS DE 4t D’ESO 

L’INS Marta Mata ofereix a tot l’alumnat de 4t la possibilitat de realitzar un viatge cultural de Fi de Curs i de l’ESO. Està programat de fer-lo del 10 al 16 de juny de 2017.

Durant el curs es fan diverses activitats per recollir fons i poder aconseguir diners per finançar part del cost. 

L’únic requisit és tenir una bona conducta, com a garantia que el comportament a l’estranger serà l’adequat.

Properament rebreu la convocatòria d’una reunió específica per als pares i mares d’alumnes de 4t on us explicaran com es preveu la seva organització per aquest curs. Es farà el mateix dia 26 d’octubre després de la reunió tutorial  (18 hores)  o sigui sobre les 19 hores.



ALUMNES PADRINS (PROJECTE DE TUTORIA ENTRE IGUALS)


Ja han començat les sessions del projecte de tutoria entre iguals entre  alumnes de 1r i de 3r d’ESO. 

Es tracta de facilitar la interacció entre companys utilitzant els recursos dels propis alumnes. Es proposen models de prevenció, d’actuació i resolució davant possibles conflictes en un pla d’igualtat. Ajuda, dóna seguretat i aporta estratègies d’empoderament als alumnes nous o més petits. Promou la solidaritat i l’empatia.

Primer de tot a la tutoria de 1r s’ha preparat un qüestionari amb una bateria de preguntes per als que seran els nous padrins de 3r. Preguntes tipus: A quina escola vas fer primària? Què és el que més t'agrada de l'institut? Com va ser el teu primer dia quan vas arribar a 1r? Coneixies molta gent? Quins consell em donaries?
A 3r, les tutores recorden que l’objectiu de l’activitat s’inclou en el marc de l’acollida dels alumnes de 1r i també es prepara un qüestionari per al moment de la trobada amb els més petits.

Els papers dels padrins, amb les descripcions i les preguntes, es recullen i es porten a les classes de 1r, llavors les tutores reparteixen les descripcions de cada padrí de 3r als apadrinats assignats de 1r, segons les parelles establertes prèviament a PAT per les tutores i les coordinadores. 

Després, es fa la trobada conjunta durant uns 20 minuts, es torna a classe i es fa una valoració. Hi ha un calendari previst de trobades entre padrins i apadrinats, però a l’hora del pati sempre pot ser un bon moment per anar-se veient i, si cal, ajudar. En properes trobades de padrins i apadrinats es parlarà de temes com les votacions dels delegats a l’Institut, idees per fer campanya electoral, tasques…

L’objectiu és que els alumnes més petits se sentin acollits pels més grans i s’adaptin als canvis que suposa el pas de l’escola a l’institut. Per als alumnes més grans també és un treball de maduresa i solidaritat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada