COMENÇAMENT DE LES CLASSES
CURS 2016-2017
Benvolgudes famílies,
S’acaba un nou curs i ja
hem de preveure l’inici del proper. Volem que estigueu ben informats, malgrat
tot, si tinguéssiu algun dubte, truqueu a l’institut.
En aquest darrer Full
us passem informació molt important. Hi trobareu el calendari de setembre que inclou les diferents activitats que han de fer els
alumnes segons del curs que siguin i si els han quedat o no matèries pendents.
Us demanem que el
guardeu en lloc adient a fi de saber durant els primers dies de setembre què és
el que ha de fer el vostre fill/a.
Data d’inici del curs
2016-17:
·
Alumnat
de 1r d’ESO: Dia 12 de setembre, a les 9 del matí.
·
Alumnat
de 2n, 3r i 4t d’ESO: Dia 12 de setembre, a les 8 del matí.
·
Alumnat
de Cicles Formatius de 1r i de 2n: Dia 13 de setembre, a les 10 del
matí.
CALENDARI INICIAL
CURS 2016-2017
HORARIS d’EXÀMENS
DE
SETEMBRE
|
1 de setembre
|
A les 9 hores, es tornaran a penjar
els horaris dels EXÀMENS de recuperació dels dies 1 i 2 de setembre (que ja
s’hauran penjat el 30 de juny)
|
EXÀMENS DE SETEMBRE
|
1 i 2 de setembre
|
Cal presentar-se a l’hora assignada
a cada examen de matèria i arribar a l’hora. Màxima puntualitat. Portar el
treball assignat per a cada matèria a recuperar.
|
PUBLICACIÓ RESULTATS PROMOCIÓ EXÀMENS DE
SETEMBRE
REUNIÓ DE PARES d’alumnes nous de 1r ESO
2016-17
|
6 de setembre
|
A les 13:00
A les 18:00 hores a l’Institut. Es lliurarà als pares el Full
de tria de matèries optatives de 1r ESO.
|
RECLAMACIONS EXÀMENS DE SETEMBRE
|
7 de setembre
|
Els alumnes, si s’escau, poden presentar una reclamació
sobre alguna nota d’examen. De 9 a 10 del matí, a Secretaria.
|
RECOLLIDA FULLS DE TRIA DE MATÈRIES
OPTATIVES ESPECÍFIQUES DE 1R ESO
LLIURAMENT BUTLLETINS NOTES SETEMBRE ALS
EXALUMNES DE 4T.
|
8 de setembre
|
Els alumnes nous de 1r ESO han de
portar a la Consergeria del centre el full de tria signat
pels pares, entre les 9 i les 10 del matí. Si algun tingués encara algun
dubte, podrà consultar als tutors de primer, que els atendran de 9 a 10 del
matí.
9h – 11h: lliurament butlletins 4t
(secretaria). Es farà firmar full de rebut.
|
LLISTES PROVISIONALS DE TOTS ELS CURSOS I
MATÈRIES OPTATIVES DE 2N, 3R I 4T.
|
9 de setembre
|
A
partir de les 13 hores
|
2n DIA DE VENDA DE LLIBRES DE TEXT NOUS
PER PART DE L’AMPA
|
10 de setembre
|
Dissabte, de 9 a 13 hores a l’Institut
(sempre que hagin estat encarregats al mes de juliol, dia 9)
|
INICI DE CURS
ACOLLIDA, PRESENTACIÓ DEL CURS I DE
TUTORS ALS NOUS ALUMNES DE TOTS ELS CURSOS D’ESO.
Primer ESO: a les 9 del matí
Resta de cursos: HORARI NORMAL DE 8 A
14,30
|
12 de setembre
|
9:00 a 14:30 del matí:
El alumnes de 1r han de venir a l’Institut. A més de la presentació del curs,
faran un EXAMEN de nivell. Han de portar els deures de Primària (si és el
cas). Se’ls explicaran les matèries optatives assignades. L’endemà ja vindran a les 8 del matí com tota
la resta d’alumnat.
Els alumnes de 2n, 3r i 4t han de venir a les 8, portar els deures
d’estiu (si és el cas) i lliurar-los al tutor. Es lliuraran els butlletins de notes de recuperació.
|
INICI I PRESENTACIÓ DEL CURS ALS ALUMNES
DE CICLES FORMATIUS DE PRIMER I SEGON ANY
|
13 de setembre
|
10:00 a 12:00 hores del matí a l’institut . Després de
la presentació els nous alumnes de Primer recolliran les eines i uniformes.
|
LLISTA
DE LLIBRES PER CURSOS
Els tutors donaran a cada
alumne, el mateix dia de lliurament de
notes, la llista de llibres que el vostre fill/a necessitarà per al curs
vinent, inclòs els que seran gratuïts per a les famílies, gràcies al Projecte cooperatiu per a la reutilització
de llibres.
Lògicament, si té
assignatures pendents de recuperació, aquesta llista està condicionada a la
superació, per part de l’alumne, del curs actual.
VENDA
DE LLIBRES PER PART DE L’AMPA
Com cada any, els dissabtes 9 de
juliol i 10 de setembre de 2016, de 9:00h
a 13:00h a l´Institut, l’AMPA farà la venda de llibres de text per a les famílies que ho desitgin, amb importants descomptes, però cal ser soci
de L’AMPA (20€).
Atenció! Si teniu previst comprar-los el dia 10 de
setembre, és imprescindible que els encarregueu igualment a l’AMPA el dia 9 de
juliol fent una paga i senyal.
Recordeu:
Dies de venda de llibres per part de l’AMPA:
9 de juliol i 10 de setembre de 9 a 13 hores, a l’Institut.
En
principi, el dia 6 de setembre a partir de les 13:00 hores han de sortir les
llistes d’alumnes que han fet exàmens de setembre i promocionen de curs o
repeteixen.
Si
per alguna casuística específica algun alumne el dissabte dia 9 de setembre no sàpigues
encara si passarà de curs per estar pendent d’alguna resolució, igualment els dies posteriors podrà
encarregar els llibres a l’AMPA.
IMPRESCINDIBLE:
Portar el Full de llibres que el professor us hagi donat per al
vostre fill o filla en concret. No sempre tots els
alumnes tenen els mateixos llibres.
TRANSPORT
ESCOLAR
Si viviu a Montornès Nord i heu demanat el servei de
Transport Escolar heu de saber que funcionarà a partir del dia 12 de setembre
inclòs. Si el vostre fill de 1r d’ESO ve el primer dia amb el transport a
primera hora, es podrà esperar al hall de l’institut fins les 9.
INFORMACIÓ
SOBRE LA QUOTA DE MATERIAL
Cal que
tingueu present que heu de fer el pagament de la quota anual. Podeu triar entre:
- Domiciliació bancària (signant
l'autorització lliurada a Secretaria). Es domiciliaran 2 rebuts, un al
juliol i l'altre al novembre. Us
lliuraran a Secretaria el corresponent Full de domiciliació.
- O bé, ingrés al banc de la
totalitat de la quota fins el 10 de juliol. Número codi IBAN
Caixabank: ES20 2100 0308 3102 0015 2207
La quota pel curs
2016-17 és de 135
€ per a tots els nivells.
Aquesta quota, aprovada pel Consell
Escolar, inclou les activitats i sortides, el material didàctic i el material
comú. No inclou el Crèdit de síntesi de 2n i 3r.
BONES VACANCES!
Semblava que fos ahir quan vam començar
l’institut, però resulta que ja hem acabat el 10è curs i el 10è aniversari. Han
estat 10 mesos de memòria i retrobament amb molts exalumnes, professorat i
famílies.
Segons com ens ho mirem, 10 anys és poquet, però
és una fita important quan parlem d’educació, de cultura i de consolidar un
projecte educatiu.
Ja han passat
6 generacions diferents d’alumnes, més de 1000 i, per tant, prop d’un
miler de famílies! Són nois i noies de Montornès que no solament s’han format a
l’Institut Marta Mata, sinó que han fet el seu procés personal de creixement
com a persones i ciutadans. Tots han deixat records en nosaltres. Quan miràvem algunes
fotos i vídeos, el cor se’ns emocionava.
I quan el dia de la festa ens van venir a veure, refermàvem el
convenciment que la bona educació dóna molt bons fruits. Només cal tenir
paciència i fermesa en les conviccions.
Però d’aquest curs si hem de destacar alguna
altra cosa important, a part del 10è aniversari, és la creació de l’Escola
d’Hoteleria del Vallès Oriental. Va ser el setembre de 2015, encara no fa un
any, quan el Marta Mata va iniciar un nou projecte de formació postobligatòria per
a Montornès i per a tota la comarca: la Formació Professional.
Amb pocs mesos, l’hem fet realitat posant en
marxa les aules de cuina i cafeteria i l’aula restaurant que ha tingut un ressò
molt positiu per la seva qualitat. El projecte ha suposat molt de treball i
esforç per part de les institucions que han sabut posar-se d’acord, però la
feina ben feta de fer-lo realitat al dia dia l’ha fet el professorat amb tota
la seva il·lusió.
L’èxit és la valoració altíssima que n’ha fet
el Departament d’Ensenyament, l’Ajuntament i els propis alumnes i famílies. La
demostració d’aquesta bona feina és que per al curs vinent es consolida el
projecte i es doblaran els grups, passant de 2 a 4 !
Pel que fa a l’ESO i la USEE, hem tornat a
tenir molta demanda de places i els cursos estaran al màxim de plens. Tot això ens encoratja per a continuar treballant
per una bona educació pública a Montornès, que és el fruit del treball
conjuntat de la comunitat educativa incloent
famílies, professorat i institucions.
No oblidarem especialment els alumnes que ens
deixen enguany per haver acabat l’etapa secundària. Estem orgullosos de tots i
sabem que continuaran avançant en el seu camí formatiu, com a estudiants i
sobretot com a persones. També enyorarem algunes mares i pares molt compromesos
amb l’AMPA i el Consell Escolar, que ara
ja ens deixen perquè els seus fills ja han acabat, els donem moltes gràcies.
Agraïm a tothom, professorat, pares, AMPA,
alumnes, personal d’administració i serveis, monitors, tècnics municipals, etc.
la feina realitzada. Fa 10 anys
imaginàvem moltes coses, segurament
podíem imaginar que celebraríem el
10è aniversari, però era més complicat pensar que ho faríem amb un pastís
gegant elaborat pels nostres propis alumnes! I, en canvi, ha estat possible! Com tot és
possible en aquesta vida si no perdem la il·lusió!
Res més, doncs, gràcies a tothom i molt bones vacances !
L’Equip Directiu i el Claustre de professorat juny de 2016
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada