BENVINGUTS A L’INSTITUT MARTA MATA
Des d’aquí us donem la benvinguda com a
noves famílies i nou alumnat i us agraïm molt
la confiança dipositada en el nostre Projecte Educatiu. Enguany, aquest
projecte, ja ha complert el seu 10è Aniversari a Montornès.
El proper curs 2016-17, l’Institut Marta
Mata continua creixent i passarà dels 14 grups actuals a 16 incloent ESO i formació postobligatòria de Cicles Formatius.
Els principis i les normes de convivència
de l’institut són molt importants i en algunes coses s’organitzen de manera
diferent a l’ensenyament primari. Han estat aprovades pel Consell Escolar i regeixen el nostre dia a
dia.
El treball continu i la capacitat
d’autodisciplina i autoregulació són principis bàsics per al creixement
personal, per a l’aprenentatge i per a
l’èxit escolar. La base dels bons resultats assolits pel nostre centre està en
aquests principis del bon ambient i la bona convivència, a més a més del
treball en equip i la innovació.
La col·laboració entre famílies i
professorat és fonamental perquè s’assoleixin els objectius educatius i
d’aprenentatge. L’adolescència és una etapa complexa de creixement i, amb
paciència cal deixar que els nois i noies es responsabilitzin per poder així
madurar com a persones.
El Full informatiu és un dels diversos mitjans
de comunicació general entre l’institut i les famílies, que publiquem
periòdicament . Us haurà d’arribar a través del vostre fill/a un cop hagi
començat el curs. Serà el responsable que us arribi. També el podreu trobar al
nostre web, que és l’altre pilar d’informació sobre el centre.
Us animem a incorporar-vos activament a la
comunitat educativa que formem totes les persones que integren l’Institut Marta
Mata. Per això és molt recomanable que us apunteu a l’AMPA, almenys com a
socis. L’AMPA treballa i col·labora en tots els àmbits.
Actualment, tots els centres educatius, les
AMPA i altres entitats de Montornès,
participem en el Projecte Educatiu del municipi. Té per objectiu treballar en
xarxa i bastir les complicitats necessàries perquè tothom s’impliqui en
l’educació, ja que tots eduquem.
En aquest Full, hi trobareu les
informacions més bàsiques i importants a tenir en compte per començar bé el
proper curs. Esperem que us faci servei i que us sentiu ben informats. Us desitgem un bon estiu i esperem veure’ns
aviat, al setembre ! Atentament.
L’Equip Directiu i el Claustre
de professorat
CALENDARI INICIAL
CURS 2016-2017
ALUMNES NOUS
Comencem per informar-vos d’alguns aspectes del vostre
interès de cara al començament del curs vinent:
·
Entre els
dies 13 i 17 de juny inclosos, quan feu efectiva la matriculació del vostre fill/a, rebreu:
o
Aquest Full informatiu
o
La llista
de llibres i dossiers que li correspon al vostre fill/a.
ATENCIÓ! Si
el vostre fill és de la USEE (Unitat de suport d’Educació Especial),
heu d’haver rebut informació específica en una reunió expressa que s’ha
fet el passat 7 de juny només per les famílies de la USEE.
També haureu de complimentar diversos
documents, entre altres:
o
Full de
domiciliació bancària, autoritzacions, carta de compromís educatiu, transport
escolar, si s’escau, etc.
Els dissabtes 9 de
juliol i 10 de setembre de 2016, de
9.00h a 13.00h a l´Institut, l’AMPA del nostre centre farà la venda
de llibres de text nous per a les famílies que ho
desitgin. L’AMPA aconsegueix importants descomptes.
Atenció! Si teniu previst comprar-los el dia 10 de setembre, és imprescindible que els encarregueu igualment a l’AMPA el dia 9 de juliol fent una paga i senyal.
ATENCIÓ! Per comprar o
reservar els llibres caldrà ser soci de l’AMPA o fer-se’n (La quota familiar es
de 20 € anuals). L’important descompte que aconsegueix l’AMPA és per les
famílies que cooperen fent-se socis.
·
El dimarts
6 de setembre, a les 18’00h , hi haurà la primera REUNIÓ DE PARES dels alumnes nous de Primer
d’ESO. Només heu de venir
els pares. És molt important que hi assistiu, perquè es lliurarà el Full de
matèries optatives, que després, el dijous 8, el vostre fill/a haurà de
retornar a l’institut. Es té en compte cada prioritat, però no es pot garantir sempre que
tot l’alumnat pugui fer les matèries que ha triat en primera opció per la
limitació de places. Aquesta no és la reunió tutorial, que es farà més enllà,
cap a finals d’octubre, amb els pares i mares de cada grup i els tutors
respectius.
·
El dijous
8 de setembre, de 9 a 10 del matí, el vostre fill/a de Primer d’ESO haurà de venir al centre a
retornar a la Consergeria, signat pels
pares, el Full de
tria de matèries optatives del primer quadrimestre (que us haurem lliurat als pares el
dia 6 a la reunió). Si algun alumne encara tingués dubtes,
els tutors de Primer també l’atendran de
9 a 10 del matí.
·
El divendres dia 9 de setembre,
es penjaran les llistes
provisionals dels agrupaments de
l’alumnat de 1r d’ESO en el taulell
d’anuncis del centre, a partir de les 13:00 hores. També les de 2n, 3r i 4t. Seran provisionals
i es poden produir alguns canvis, si cal.
·
El dilluns, dia 12 de setembre, primer dia, a
les 9 del matí començaran les classes normals per a tot l’alumnat de Primer
d’ESO.
Els tutors els faran una presentació
del curs. Aquest primer dia hauran de
portar fets els deures que els hagin posat a Primària (si és el cas), faran una
primera tutoria, se’ls lliurarà l’horari d’assignatures, se’ls diran les
matèries optatives que els ha tocat, faran un examen de nivell (obligatori) i després
continuaran fent les classes previstes al seu horari. La sortida, recordeu, és
a les 14,30. L’endemà dia 13 de setembre ja començaran a les 8 del matí
en horari normal, com la resta de nivells.
·
Els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO començaran el mateix dia 12, però a
les 8 del matí.
·
Si viviu a Montornès Nord i heu demanat el servei de Transport Escolar heu de saber que funcionarà a
partir del dia 12 de setembre inclòs. Si el vostre fill de 1r d’ESO ve el primer dia amb el
transport a primera hora a les 8, es podrà esperar al hall de l’institut fins
les 9.
INFORMACIÓ SOBRE
LA QUOTA DE MATERIAL
Cal que
tingueu present que heu de fer el pagament de la quota anual. Podeu triar entre:
- Domiciliació bancària (signant
l'autorització lliurada a Secretaria). Es domiciliaran 2 rebuts, un al
juliol i l'altre al novembre. Us
lliuraran a Secretaria el corresponent Full de domiciliació.
- O bé, ingrés al banc de la
totalitat de la quota fins el 10 de juliol. Número codi IBAN Caixabank:
ES20 2100 0308 3102 0015 2207
La quota pel curs
2016-17 és de 135
€ per a tots els nivells.
Aquesta quota, aprovada pel Consell
Escolar, inclou les activitats i sortides, el material didàctic i el material
comú. No inclou el Crèdit de síntesi de 2n i 3r.
ASSOCIACIÓ DE
MARES I PARES
La cooperació de les
famílies permet que puguem portar a terme moltes activitats que d’altra manera
no podríem. L’exemple més clar és el Projecte cooperatiu per a la reutilització
de llibres, que ens ha permès, de moment, que alguns llibres siguin gratuïts i
els presti el centre. També, que els llibres que cal comprar puguin tenir un
descompte important pel fet de fer una forta comanda, etc.
Us animem a associar-vos
perquè treballant junts i cooperant podem aconseguir molts beneficis que
repercuteixen a les famílies i a l’alumnat. La quota anual de l’AMPA és de 20
€, podreu abonar aquesta quantitat el mateix dia de la venda de llibres, si
voleu gaudir del descompte.
NORMES PRÀCTIQUES
DE CONVIVÈNCIA
Entrades i sortides del centre
Per al bon funcionament del centre cal ser puntual. La porta
d’entrada es tancarà un cop acabada la música d’entrada. Els alumnes que
arribin després tindran incidència de retard. L’acumulació de 3 retards no
justificats esdevé falta greu.
Els alumnes d’ESO, no podran sortir del centre entre hores sense
una autorització prèvia escrita i signada per la família a l’agenda. Els han de
venir a buscar.
En cas d’absència justificada, els pares han de notificar-ho a
primera hora del matí telefònicament a Consergeria i posteriorment, per
escrit, amb el full de justificació
d’absències.
En relació a les sortides pedagògiques fora del centre, caldrà
lliurar les autoritzacions específiques que calgui dins el termini establert i
en el cas dels crèdits de síntesi els resguards de pagament.
No
envasos, no plàstics, no alumini: Reciclatge
Us informem que al centre està prohibit portar envasos, paper
d’alumini o qualsevol embolcall o brike que s’hagi de llençar a les
escombraries. L’esmorzar s’ha de portar obligatòriament en un Bock’n
Roll (funda reutilitzable) o en un tapper. De beguda ja tenim aigua de
la font o si es porta algun líquid ha de ser en una cantimplora per
reutilitzar.
És molt important que consciencieu al vostre fill/a sobre
l’educació ambiental i el reciclatge. Es tracta de no embrutar i de produir els
mínims residus. Aquesta normativa, va ser aprovada pel Consell Escolar al seu
dia i va sorgir arran d’una recerca
elaborada pels propis alumnes de l’institut i del compromís dels delegats
ambientals.
Els alumnes a l’hora del pati poden anar a l’aula cafeteria. Es
fan entrepans i pastes de qualitat i es venen begudes. Les begudes s’han de
consumir dins la cafeteria, però els entrepans i pastes es poden consumir al
pati.
El bon ús de les noves tecnologies a l’institut
L’institut Marta Mata promou l’ús de les noves tecnologies com a
eines de treball i aprenentatge. Ensenyar el bon ús de les noves tecnologies i
en particular dels telèfons mòbils intel·ligents, forma part del treball del
centre i de l’aprenentatge de l’alumnat.
Els aparells electrònics personals de l’alumnat només podran ser
utilitzats fora del centre o, si un professor o professora ho autoritza, per a
una activitat pedagògica o acció formativa concreta. En relació als telèfons
mòbils, cap alumne/a té necessitat de trucar a la família o altra persona des
del centre, ja que si cal, en cas de necessitat, ho podrà fer a través dels
aparells del centre, prèvia autorització del professorat. Per tant, tot ús
al marge de l’autorització expressa del professorat, serà sancionat requisant
l’aparell immediatament (sigui telèfon, tablet, etc.) i definint després la sanció que correspongui.
Qualsevol aparell requisat per mal ús haurà de ser recollit pels pares.
El mal ús d’aparells electrònics, la manipulació o qualsevol
activitat que a través d’aquests pugui assetjar
o transgredir els drets i la llibertat de les persones, serà motiu de
falta molt greu en aplicació de les normes de convivència del centre.
PROPER TERMINI PER
DEMANAR BEQUES NEE
Us
informem que properament ha de sortir publicada al DOGC l'Ordre per la qual es
convoquen ajuts per alumnes amb necessitats educatives especials, d'educació
primària i d'educació secundària obligatòria, escolaritzats en centres
sostinguts amb fons públics. En el moment de tancar aquest full informatiu
encara no disposem de la informació exacta.
Les
famílies noves de primer, si és el cas, heu de fer la sol·licitud i presentar tota la documentació
a la Secretaria de l’institut a partir del moment que surti el calendari
oficial.
Reiterem
la benvinguda i us desitgem MOLT BON ESTIU !
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada