BENVINGUDES I BENVINGUTS
A L’INSTITUT MARTA
MATA
El proper curs 2013-14, l’Institut Marta
Mata de Montornès del Vallès iniciarà el seu 8è any de funcionament. Des d’aquí
us donem la benvinguda com a noves famílies i nou alumnat. Enguany, a més amb
la satisfacció de saber que el Departament ha decidit crear un grup més de
Primer amb la qual cosa s’ha evitat que 29 alumnes quedessin fora per falta de
places. Us agraïm molt la confiança dipositada
en el nostre projecte educatiu.
El Full
informatiu és un dels diversos
mitjans de comunicació general entre
l’institut i les famílies, que publiquem periòdicament . Us haurà d’arribar a
través del vostre fill/a un cop hagi començat el curs. Ells
seran els responsables que us arribi. També el podreu trobar al nostre web,
que és l’altre pilar d’informació sobre el centre.
Us
animem a incorporar-vos activament a la comunitat educativa que formem totes
les persones que integren l’Institut Marta Mata. Per això és molt recomanable
que us apunteu a l’AMPA, almenys com a socis. L’AMPA treballa i col·labora en
tots els àmbits, per exemple, en el Projecte de cooperació i reutilització de
llibres de lectura i en la distribució dels llibres de text, que suposa un bon
estalvi per a les famílies; en la gestió de taquilles, en activitats i sortides
específiques com la natació, en el Consell Escolar, etc.
Una
de les feines capitals en que ha treballat l’AMPA i el Consell Escolar durant
tots aquests anys ha estat la de la construcció del nou edifici. La previsió
actual és que dins del primer trimestre
del curs 2013-14 ja puguem fer el trasllat, començant, però, els primers dies
del curs a l’edifici actual.
A
més a més de promoure activament la construcció del nou edifici, l’Ajuntament
de Montornès col·labora en altres aspectes que suposen una ajuda, tant al centre com a les famílies: ajuda de la
brigada d’obres, col·laboració directa en diferents projectes i activitats que
estem duent a terme (Joves Guia, Projecte CIM en col·laboració amb empreses del
municipi, esports i programa de natació, programa d’orientació laboral i
acadèmica, educació vial, etc.).
Reiterem,
doncs, la benvinguda al centre. Us
desitgem un bon estiu i esperem veure’ns aviat, al setembre ! Atentament.
L’Equip Directiu i el Claustre de professorat
CALENDARI INICIAL CURS 2013-2014
Comencem per informar-vos d’alguns aspectes del vostre
interès de cara al començament del curs vinent:
·
Entre els dies 10 i 14 de juny inclosos, quan feu efectiva la matriculació
del vostre fill/a, haureu de complimentar tota la documentació i rebreu diversos
documents, entre altres:
o El present Full Informatiu. Hi
trobareu les dates importants que haureu de tenir presents de cara
a la vostra organització.
o La llista de llibres que li correspon al vostre
fill/a. S’especifica els que seran gratuïts
per a les famílies, gràcies al Projecte Cooperatiu per a la reutilització de
llibres. ATENCIÓ! Si el vostre fill és de Necessitats Educatives Especials o de la unitat
de suport d’Educació especial, no heu de comprar cap llibre de moment. El mes de setembre, que ja tindrem la informació
necessària de Primària, li donarem la llista concreta al vostre
fill.
o Full informatiu i d’inscripció a l’AMPA
o Altres documents que haureu de signar (full de domiciliació bancària, autoritzacions,
carta de compromís educatiu del centre, transport escolar, si s’escau, etc.)
·
Els dissabtes 6 de
juliol i 7 de setembre de 2013, de 9.00h
a 13.00h a l´Institut, l’AMPA del nostre
centre té disposada la venda de llibres de text nous per a les famílies que ho desitgin. L’AMPA
aconsegueix importants descomptes.
·
El dijous 5 de setembre, es penjaran les llistes provisionals
dels agrupaments de l’alumnat de 1r en el
taulell d’anuncis del centre, a partir de les 13 hores.
·
El mateix dijous, 5 de setembre, a les
18’30h., hi haurà la primera REUNIÓ
DE PARES dels alumnes nous de Primer
matriculats en el centre. És molt important que hi assistiu, perquè es lliurarà
el Full de
tria de matèries optatives (Primer ESO). Cal que parleu en família de la tria que faci el vostre fill. Es té
en compte cada prioritat, però no es pot garantir sempre que tot l’alumnat
pugui fer les que ha triat en primera opció per la limitació de places. Més
enllà, sobre el mes d’octubre, es farà la reunió tutorial amb els pares i mares
de cada grup.
·
El divendres 6 de setembre, de 9 a 11 del
matí, el vostre fill/a de
Primer d’ESO haurà de venir al centre a retornar a la Consergeria , signat pels pares,
el Full de tria de matèries optatives del primer quadrimestre (que haurem
lliurat als pares el dia 5 a la reunió). Si algun alumne encara tingués dubtes,
els tutors de Primer també l’atendran de
9 a 10 del matí.
·
El
divendres, 13 de setembre, primer dia, de 9
a 12 del matí, l’alumnat de Primer d’ESO s’ha
de presentar al centre . Els tutors els faran
una presentació del curs. Aquest primer
dia hauran de portar fets els deures que els hagin posat a Primària (si
és el cas), faran una primera tutoria, se’ls lliurarà l’horari d’assignatures, se’ls
diran les matèries optatives que els ha tocat i faran un examen de nivell obligatori.
·
El
dimarts 17 de setembre, ja se seguirà l’horari habitual de 8 del matí a 14,30,
de dilluns a divendres, (El dia 16 és Festa Major). L’Educació Física es farà provisionalment a la pista de l’institut fins
que es produeixi el trasllat, previst
per al mes d’octubre, al nou institut. Si
viviu a Montornès Nord i heu demanat el servei de
Transport Escolar heu de saber que el
transport començarà a funcionar a partir
del dia 17 de setembre inclòs.
·
En el cas d’alumnes nous
de 2n , 3r i 4t d’ESO, caldrà preguntar a Secretaria, en el cas de tenir
matèries suspeses, a quines hores s’ha de presentar els dies 4 i 5 de setembre
per fer els exàmens que correspongui. Segons el currículum de l’alumne, se li
assignaran les matèries optatives que pertoqui.
Per qualsevol dubte, podeu trucar a la
Secretaria del centre i demanar per la Srta. Judit (935686568).
INFORMACIÓ SOBRE LA QUOTA DE MATERIAL
Cal que tingueu present que heu de fer el
pagament de la quota anual. Podeu triar entre:
-
Domiciliació bancària (signant l'autorització lliurada a Secretaria). Es
domiciliaran 2 rebuts, un al juliol i l'altre al novembre.
- Ingrés
al banc de la totalitat de la quota durant el mes de juny. Tot i que el nº de
compte bancari d'UNNIM continua operatiu, us recomanem utilitzar el nou número
BBVA: 0182.9728.19.0200090951 (Ingressar
a l’ oficina de la Rambla Sant
Sadurní, 2)
La quota pel curs 2013-14 segons cada nivell i activitats és:
·
Primer ESO: 149€ ;
Segon ESO: 146€; Tercer ESO: 140€; Quart
ESO: 138€
Es pot fraccionar en dos pagaments. Aquesta quota, aprovada pel Consell
Escolar, inclou les activitats i sortides, el material didàctic i el material
comú. No inclou el Crèdit de síntesi de 2n i 3r. Us lliuraran a Secretaria el
corresponent Full de
domiciliació.
ASSOCIACIÓ DE MARES I PARES
DE L’INSTITUT
MARTA MATA
Entre la documentació rebuda per la
matriculació, us hem passat un Full informatiu de l’AMPA on s’explica com
fer-se soci. És molt important que us en feu.
La cooperació de les famílies permet
que puguem portar a terme moltes activitats que d’altra manera no podríem.
L’exemple més clar és el Projecte cooperatiu per a la reutilització de llibres que
estem fent al centre i pel qual el Departament d’Educació ens subvenciona una
part important dels llibres. Una de les condicions legals imprescindibles és
que hi participi l’AMPA. També la natació, el lloguer de taquilles i moltes
altres coses i activitats. Us animem a associar-vos!
ASSOCIACIÓ ESPORTIVA DE L’INSTITUT
En el cas que el centre pugui comptar amb una subvenció
econòmica, l’Associació podrà o no organitzar alguna oferta d’activitats. Des de fa 3 cursos, gràcies a la
col·laboració entre l’Ampa, el centre i
les famílies els alumnes de 1r i 3r han pogut fer un curs de natació vinculat a
l’Àrea d’Educació Física.
EDUCACIÓ AMBIENTAL: BOCK’N ROLL
No envasos, no plàstics, no alumini.
Us informem que al centre està prohibit portar envasos, paper d’alumini
o qualsevol embolcall o brike que s’hagi de llençar a les escombraries.
L’esmorzar s’ha de portar obligatòriament en un Bock’n Roll (funda reutilitzable) o en un tapper. De
beguda ja tenim aigua de la font o si es porta algun líquid ha de ser en una
cantimplora per reutilitzar.
És molt important que consciencieu al vostre fill/a sobre
l’educació ambiental i el reciclatge. Es tracta de no embrutar i de produir els
mínims residus. Aquesta normativa, va ser aprovada pel Consell Escolar al seu
dia i va sorgir arran d’una recerca
elaborada pels propis alumnes de l’institut.
PROPER TERMINI PER DEMANAR BEQUES
NEE
Us informem que properament ha de sortir publicada al DOGC
l'Ordre per la qual es convoquen ajuts per alumnes amb necessitats educatives
especials, d'educació primària i d'educació secundària obligatòria,
escolaritzat en centres sostinguts amb fons públics. En el moment de tancar
aquest full informatiu encara no disposem de la informació exacta.
Els impresos de sol·licitud es podran obtenir a la pàgina web
del Departament d'Educació, (Serveis i tràmits > Ajuts, beques i subvencions
> Famílies i alumnat) o bé al centre.
Les famílies noves de primer heu de fer la sol·licitud i
presentar tota la documentació a la Secretaria de l’institut on es matricula el
vostre fill per al curs vinent, en aquest cas el nostre.
El termini de presentació de sol·licituds, normalment s’estén fins
el dia 30 de juny, però haureu d’estar al cas que sigui igual o no. Si ho
demaneu, a Secretaria durant la matriculació us direm la informació disponible
en aquell moment.
Les beques per l'adquisició de llibres de text i material
didàctic complementari, de Pedagogia, Logopèdia i altes capacitats està previst
que surtin a partir de setembre 2013.
NOTA MOLT IMPORTANT: Cal estar al dia amb la declaració de renda
a Hisenda, ja que deneguen beques per no tenir-la feta o per incoherències en
la informació que els consta.
US DESITGEM MOLT BON ESTIU !
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada