REUNIONS
DE TUTORIA PER GRUPS - CLASSE
Durant el mes d’octubre es faran les
reunions de tutoria de grup amb els pares. En aquestes reunions es lliurarà als
pares de nou alumnat, la contrasenya per accedir al programa de seguiment
tutorial GESTIN.
Tingueu en compte aquestes dates:
3r
i 4t ESO, 18 d'octubre a les 18,00 hores
1r i 2n ESO, 25 d'octubre a les 18,00 hores
Per als pares d'alumnat de la USEE es farà una reunió informativa
prèvia, els mateixos dies, però a les 17,00 hores
(alumnat USEE de 1r i
2n dia 25 d’octubre; alumnat USEE de3r i
4t dia 18 d’octubre) i després enllaçaran amb la reunió tutorial del grup
classe corresponent.
HORARI
DE SECRETARIA (ADMINISTRATIVA)
Per
qualsevol gestió amb l’administrativa
del centre, cal que tingueu en compte l’horari d’atenció al públic:
de dilluns a
divendres de 11:30 a 13:30
Si us plau,
tingueu-ho en compte tant les famílies com l’alumnat, abans de fer qualsevol
gestió o trucada telefònica, atès que fora d’aquest horari no us podrà atendre.
OBERTURA
DE L’AULA CAFETERIA I EL RESTAURANT PEDAGÒGIC EL MOLÍ
Des del dia
10 d’octubre ja funciona, a les hores del pati, l’aula cafeteria/cantina oberta
a l’alumnat. Els alumnes hi poden comprar begudes no alcohòliques i sucs
naturals, també entrepans i pastes.
A partir del dia 17 d’octubre torna a obrir al públic en general,
el Restaurant de pràctiques de El Molí. Concretament,
de dimarts a divendres. Els dilluns estarà tancat.
Us
animem a venir algun dia i comprovar l'esforç del nostre alumnat i professorat
dels cicles de Cuina i Restauració. Tingueu present aquesta informació:
A partir de dimarts 17 d’octubre de 2017
tornem a obrir les portes del nostre
RESTAURANT PEDAGÒGIC EL MOLÍ per al curs
2017-18!
Veniu a dinar,
gaudiu del servei i la cuina del nostre alumnat.
Els dimarts i dimecres
hi ha un menú de 13€, amb plats de cuina
catalana o de
mercat.
Els dijous i
divendres oferim un menú de degustació complet (15€),
amb plats de
cuina nacional, internacional i d’autor.
Tots els menús
inclouen beguda, aigua i cafè.
Adreça: AV. D’ICÀRIA,
7
Les reserves només
es poden fer telefònicament al telèfon del Restaurant el
Molí.
608561862
o enviant un mail a l’adreça
m41718ehvo@gmail.com
(Al telèfon de l’institut no es fan reserves).
VIATGE
D’ESTUDIS D’ANGLÈS DE 3r D’ESO
L’INS Marta Marta ofereix la possibilitat
de realitzar un VIATGE LINGÜÍSTIC a un país de parla anglesa. Aquest any està previst visitar la ciutat
costanera de HASTINGS al sud-est d’Anglaterra durant el mes de juny de 2018.
Es tracta d’una activitat restringida a una selecció d’alumnes
que han de complir una sèrie de requisits, ja que aquesta activitat té la
finalitat de premiar l’alumnat amb alt rendiment acadèmic, una actitud de
treball continuat i bon comportament, a més d’un nivell acceptable d’anglès.
Els pares de 3r rebreu informació d’aquest viatge i de les seves
condicions, el dia 18 d’octubre a les reunions de tutoria per grups, per
si fos del vostre interès.
Si el vostre fill/a està interessat en aquest viatge lingüístic
i compleix amb els requisits bàsics per anar-hi, haureu d’omplir una
sol·licitud d’admissió que se us lliurarà el dia de la reunió de pares i entregar-la
a les professores Mari Fernández o Sílvia Candelich abans del dia 27
d’octubre. Posteriorment es publicarà el
llistat d’alumnes admesos i es farà la convocatòria a la primera reunió
informativa del viatge.
*NOTA IMPORTANT: Si no hi ha un mínim de participants, el viatge
quedarà suspès.
VIATGE
DE FI DE CURS DE 4t D’ESO
L’INS Marta Mata ofereix a tot l’alumnat de 4t la possibilitat
de realitzar un viatge cultural de Fi de Curs i de l’ESO. Està programat de
fer-lo entre el 13 i el 20 de juny de 2018 (la previsió de dates pot canviar
segons circumstàncies de transport).
Durant el curs es fan diverses activitats per recollir fons i
poder aconseguir diners per finançar part del cost.
L’únic requisit és tenir una bona conducta, com a garantia que
el comportament a l’estranger serà l’adequat.
El dia 18 d’octubre,
després de la reunió tutorial de 4t per grups o sigui sobre les 19 hores es
farà la primera reunió informativa del viatge al gimnàs de l’institut. Rebreu
convocatòria específica.
ALUMNES PADRINS
(PROJECTE DE TUTORIA ENTRE IGUALS)
Ja han
començat les sessions del projecte de tutoria entre iguals
entre alumnes de 1r i de 3r d’ESO.
Es
tracta de facilitar la interacció entre companys utilitzant els recursos dels
propis alumnes. Es proposen models de prevenció, d’actuació i resolució davant
possibles conflictes en un pla d’igualtat. Ajuda, dóna seguretat i aporta
estratègies d’empoderament als alumnes nous o més petits. Promou la solidaritat
i l’empatia.
Primer
de tot a la tutoria de 1r s’ha preparat un qüestionari amb una bateria de
preguntes per als que seran els nous padrins de 3r. Preguntes
tipus: A quina escola vas fer primària? Què és el que més t'agrada de
l'institut? Com va ser el teu primer dia quan vas arribar a 1r? Coneixies
molta gent? Quins consell em donaries?
A
3r, les tutores recorden que l’objectiu de l’activitat s’inclou en el marc de
l’acollida dels alumnes de 1r i també es prepara un qüestionari per al moment
de la trobada amb els més petits.
Els
papers dels padrins, amb les descripcions i les preguntes, es recullen i es
porten a les classes de 1r, llavors les tutores reparteixen les descripcions de
cada padrí de 3r als apadrinats assignats de 1r, segons les parelles
establertes prèviament a PAT per les tutores i les coordinadores.
Després,
es fa la trobada conjunta durant uns 20 minuts, es torna a classe i es fa
una valoració. Hi ha un calendari previst de trobades entre padrins i
apadrinats, però a l’hora del pati sempre pot ser un bon moment per anar-se
veient i, si cal, ajudar. En properes trobades de padrins i apadrinats es
parlarà de temes com les votacions dels delegats a l’Institut, idees per fer
campanya electoral, tasques…
L’objectiu
és que els alumnes més petits se sentin acollits pels més grans i s’adaptin als
canvis que suposa el pas de l’escola a l’institut. Per als alumnes més grans
també és un treball de maduresa i solidaritat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada