divendres, 26 de febrer del 2016

Any 10, Nº4, febrer de 2016

10è ANIVERSARI

Aquest curs, el nostre institut celebra els seus 10 anys. Amb els alumnes, s’estan fent diverses activitats. Ben aviat, les famílies i exalumnes podran veure una exposició del 10è aniversari que estem treballant i construint a poc a poc.

Durant les Portes obertes, que està previst de realitzar per al proper dia 9 de març a la tarda, ja es podrà veure una part de l’exposició.

El dia més important de celebració del 10è aniversari serà el proper 20 de maig a la tarda, dia que farem la festa i esperem rebre moltes visites d’exalumnes, així com recordar moltes coses positives que hem compartit durant aquests primers 10 anys. 

9 de març: PORTES OBERTES

Les Portes Obertes del nostre institut es faran el dia 9 de març, a partir de les 16:30 hores.  A les 18:00, es farà una xerrada informativa per a pares i mares, a càrrec de l’Equip directiu de l’institut.

Pel que fa als Cicles Formatius, encara no s’ha anunciat el calendari de preinscripcions, però la previsió és que serà pel més de maig. També es faran unes Portes Obertes específiques, que s’anunciaran al seu moment.

PREINSCRIPCIONS PER AL CURS 2016-17 

El Departament d’Ensenyament ens ha avançat les dates previstes de preinscripcions per al curs vinent. De moment, ja sabem que per a l’ESO, el termini de Preinscripció serà del 30 de març al 7 d’abril. Els calendaris complerts de tot el procés, s’anunciaran un cop el Departament d’Ensenyament  els hagi fet oficials.




FUNCIONAMENT DE L’AULA CAFETERIA / CANTINA

Els dimarts, dimecres i dijous, els alumnes de Formació Professional de Restauració obren durant l’hora del pati, la cantina cafeteria de l’institut.

Tots els alumnes hi poden anar a comprar una pasta, un entrepà o una beguda. Si es pren beguda cal asseure’s en una taula, per després reciclar els envasos. Si només es demana un entrepà, es pot menjar al pati.

Tant els entrepans com les pastes són elaborades diàriament, amb productes ecològics i saludables, pels alumnes de formació professional.

PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES DE 4T ESO

Els dies 16 i 17 de febrer, es van fer les proves externes de competències bàsiques a tots els alumnes de 4t d’ESO de Catalunya. Aquest curs, les matèries que s’han avaluat són: Català, Castellà, Anglès, Competència Cientificotecnològica i Matemàtiques. 

Un cop arribin els resultats,  cada família rebrà un informe individual en relació als del seu fill o filla. Aquestes proves són molt importants perquè cada alumne prengui consciència de la seva situació personal en relació als joves de la seva mateixa edat de Catalunya.

Cal felicitar als alumnes de 4t per la seriositat amb què s’han pres aquestes proves i perquè no hi ha hagut pràcticament absències.

ELS ALUMNES DE 6è ENS VISITEN

Les escoles de primària ens visitaran durant les dues primeres setmanes de març. Tots els alumnes que enguany estan fent 6è de primària tenen previst venir a veure el nostre institut. El calendari de visites, acordat amb totes les escoles, serà el següent:

Dia
Escola
hora
1 de març dimarts
Marinada
9:30
7 de març dilluns
St. Sadurní
10:00
8 de març dimarts
Mogent
9:30
10 de març dijous
Palau d’Ametlla
9:30
11 de març divendres
Can Parera
9:00 







DINAR PER ALS REPRESENTANTS DELS ALUMNES

Recentment, com a reconeixement a la seva dedicació a la comunitat, els alumnes representants al Consell Escolar han pogut gaudir d’un dinar gratuït al Restaurant El Molí de l’Escola d’Hoteleria.



VIATGE D’ANGLÈS A DUBLIN
El proper dilluns dia 29 de febrer, els alumnes que aniran de viatge d’anglès de 3r, tenen previst marxar de bon matí cap a l’aeroport. Des d’aquí els felicitem per la seva trajectòria d’estudi i esperem que el viatge sigui tota una nova experiència d’aprenentatge i consolidació de la llengua anglesa, a més d’una oportunitat de conèixer la cultura irlandesa.

Els alumnes tenen previstes diverses activitats culturals a més de classes d’anglès: visita pel centre històric de la ciutat, visita de la St. Patrick’s cathedral,  Castell de Dalkey, visita a l’exposició interactiva Dublinia, etc.

El viatge dura tota una setmana i està previst el retorn pel dia 4 de març. Bon viatge!

ALUMNES PREMIADES

El dia 10 de febrer es va fer, a l'Ajuntament, l'acte de lliurament dels premis d'excel·lència de Montornès, corresponents al curs 2014-15.  Aquest any hi ha hagut 4 guanyadores, concretament:

Judith Villén Gómez                              -   Millor nota d'acabament del Batxillerat
Montserrat Blázquez Oliva                     -   Millor nota d'accés a la Universitat
Judith Seguer Cornago                          -    Millor nota d'un curs universitari
Laura Iglesias Gámez                           -    Millor nota d'un curs universitari

En el premi de millor nota de curs universitari, hi va haver un empat i el jurat va decidir premiar les dues persones. El Sr. Alcalde de Montornès i els directors dels instituts, van coincidir en destacar la importància del reconeixement a l'esforç i l'estudi, a més del paper importantíssim de suport de la família. A l'acte, no hi va poder assistir una de les guardonades, Judith Villén, perquè aquell mateix dia va perdre un familiar estimat, però tothom la va tenir present com a alumna exemplar.
Judith Seguer va destacar que es pot gaudir molt mentre estudies una carrera,  encara que suposi molt esforç i dedicació, si t'agrada, "com és el meu cas". Montse Blázquez va explicar que hi ha diferents camins per arribar a fer la carrera que vols i va deixar molt clar que el que compta, a més de l'esforç i la voluntat, és no desanimar-se mai i lluitar sempre pel teu objectiu. Laura Iglésias, va recalcar que estava molt contenta de poder estudiar una carrera, que comportava moltes hores de treball i estudi, però que tenia les seves compensacions. Totes van coincidir en agrair el suport rebut sempre de les seves famílies. 


Des de l'Institut Marta Mata, les felicitem, el professorat ens sentim orgullosos d'haver pogut tenir alumnes com elles i també reiterem la felicitació a les seves famílies!

DEMANEM LA COL·LABORACIÓ DE PARES, MARES I FAMILIARS :
SANT JORDI 2016

Amb motiu de l'organització de Sant Jordi d'enguany, l'Àmbit de Lletres fa una crida a les famílies per participar en la celebració de la setmana de la diada de Sant Jordi 2016, que serà del 18 al 22 d'abril.

Demanen voluntaris (pares, mares, germans, tiets i avis dels alumnes) que vulguin venir a recomanar llibres o explicar la seva afició a la lectura...

Els interessats poseu-vos en contacte directament amb l'institut o a través dels vostres fills, feu-ho saber a les professores de llengües o als tutors/es. Animeu-vos-hi!!
                                                                                        
ESCOLA D’HOTELERIA DEL VALLÈS ORIENTAL:
ES POSA EN MARXA
EL RESTAURANT PEDAGÒGIC EL MOLÍ

Com sabeu, aquest curs ha començat a funcionar l’Escola d’hoteleria del Vallès Oriental, depenent de l’Institut Marta Mata, amb 2 grups de cicles formatius de formació professional.
Des del mes de gener, els alumnes de cicles de Cuina i Restauració, estan fent pràctiques al Restaurant pedagògic El Molí. Durant aquest dos mesos s’han cuinat i servit menjars en el Restaurant només de cara a les persones que treballen a l’institut, o algunes persones de col·lectius específics, i en període de proves.

A partir del dia 1 de març, tenim previst obrir ja al públic en general 2 dies a la setmana: cada dimarts i dimecres. Es servirà un menú complet de 9 € iva inclòs. El Restaurant Pedagògic és un centre de pràctiques reals per als alumnes de l’Escola d’Hoteleria del Vallès Oriental. En ser pedagògic, no té afany de lucre i només ha de cobrir costos.  El curs vinent, que es preveu duplicar els grups de formació professional, està previst obrir 4 dies setmanals.

Per anar a dinar al Restaurant Pedagògic de la Masia El Molí, cal reservar al telèfon 608561862, ja que les places són limitades. L’horari de servei comença a les 13:30 hores i acaba a les 16:30 hores. La cuina es tanca a les 15:00 hores.

COMIAT DE LA PROFESSORA ANNA GÓMEZ

A partir del dia 29 de febrer, es reincorpora la professora Ruth Iglésias com a tutora del grup de 2n C , una vegada acabada la seva baixa per maternitat. Durant aquests mesos, la professora Anna González ha ocupat el seu lloc com a substituta. Des d’aquí li volem agrair la bona feina realitzada com a tutora d’aquest grup des de pràcticament l’inici de curs i esperem que l’experiència al nostre institut hagi estat molt positiva. Gràcies Anna per la bona feina! Donem la benvinguda a la Ruth, que ja ha estat professora del Marta Mata en altres cursos.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada