BENVINGUTS A L’INSTITUT MARTA MATA
Des
d’aquí us donem la benvinguda com a noves famílies i nou alumnat i us agraïm
molt la confiança dipositada en el nostre
Projecte Educatiu.
El
proper curs 2015-16, l’Institut Marta Mata de Montornès del Vallès complirà el
seu 10è aniversari. Coincideix amb el fet que s’inicia la formació
postobligatòria de Cicles Formatius amb 2 grups i que augmenta 1 grup més
d’ESO, amb la qual cosa tota aquesta etapa estarà triplicada.
Els
principis i les normes de convivència de l’institut són molt importants i en
algunes coses s’organitzen de manera diferent a l’ensenyament primari. Han
estat aprovades pel Consell Escolar i
regeixen el nostre dia a dia. El treball continu i la capacitat
d’autodisciplina i autoregulació són principis bàsics per al creixement
personal, per a l’aprenentatge i per a
l’èxit escolar. La base dels bons resultats assolits pel nostre centre està en
aquests principis de bon ambient i bona convivència, a més a més del treball en
equip i la innovació.
La
col·laboració entre famílies i professorat és fonamental perquè s’assoleixin
els objectius educatius i d’aprenentatge. L’adolescència és una etapa complexa
de creixement i, amb paciència cal deixar que els nois i noies es
responsabilitzin per poder així madurar com a persones.
El Full
informatiu és un dels diversos
mitjans de comunicació general
entre l’institut i les famílies, que publiquem periòdicament . Us haurà
d’arribar a través del vostre fill/a un cop hagi començat el curs. Serà el
responsable que us arribi. També el podreu trobar al nostre web, que és l’altre
pilar d’informació sobre el centre.
Us
animem a incorporar-vos activament a la comunitat educativa que formem totes
les persones que integren l’Institut Marta Mata. Per això és molt recomanable
que us apunteu a l’AMPA, almenys com a socis. L’AMPA treballa i col·labora en
tots els àmbits.
Actualment,
tots els centres educatius, les AMPA i
altres entitats de Montornès, participem en el Projecte Educatiu del municipi,
que promou l’Ajuntament. Té per objectiu treballar en xarxa i bastir les
complicitats necessàries perquè tothom s’impliqui en l’educació, ja que tots
eduquem.
En
aquest Full, hi trobareu les informacions més bàsiques i importants a tenir en
compte per començar bé el proper curs. Esperem que us faci servei i que us
sentiu ben informats. Us desitgem un bon estiu i esperem
veure’ns aviat, al setembre !
Atentament.
L’Equip Directiu i el Claustre de professorat
CALENDARI INICIAL
CURS 2015-2016
ALUMNES NOUS
Comencem per informar-vos d’alguns aspectes del vostre
interès de cara al començament del curs vinent:
·
Entre els dies 8 i 12 de
juny inclosos, quan feu efectiva la matriculació del vostre
fill/a, rebreu:
o Aquest Full
informatiu
o La llista de llibres que li correspon al vostre fill/a. S’especifica
els que seran gratuïts per a les famílies, gràcies al Projecte Cooperatiu per a
la reutilització de llibres.
ATENCIÓ! Si el vostre fill és de la USEE (Unitat de suport d’Educació Especial), no heu de comprar cap llibre i rebreu informació
específica en una reunió expressa que es farà el dia 11 de juny, a les 11:30 només per les
famílies de la USEE.
També haureu de complimentar diversos documents, entre
altres:
o Full de domiciliació bancària, autoritzacions, Carta de compromís educatiu
del centre, Transport escolar, si
s’escau, etc.
·
Els dissabtes 4 de
juliol i 5 de setembre de 2015, de 9.00h
a 13.00h a l´Institut, l’AMPA del nostre
centre té disposada la venda de llibres de text nous per a les
famílies que ho desitgin. L’AMPA aconsegueix importants descomptes. Atenció! Si teniu previst comprar-los el
dia 5 de setembre, és imprescindible que els encarregueu igualment a l’AMPA el
dia 4 de juliol fent una paga i senyal.
·
El dilluns 7 de setembre, es penjaran les llistes provisionals dels agrupaments
de l’alumnat de 1r d’ESO en el taulell
d’anuncis del centre, a partir de les 13:00 hores. Les de 2n, 3r i 4t, el dia 10 a les 12.
·
El mateix dilluns, 7 de
setembre, a les 18’30h., hi haurà la primera REUNIÓ DE PARES dels
alumnes nous de Primer d’ESO. Només heu de venir els pares.
És molt important que hi assistiu, perquè es lliurarà el Full de matèries
específiques, que després, el dimecres 9, el vostre fill/a haurà de retornar a
l’institut. Es té en compte cada prioritat, però
no es pot garantir sempre que tot l’alumnat pugui fer les que ha triat en
primera opció per la limitació de places. Aquesta no és la reunió tutorial, que
es farà més enllà, cap a finals d’octubre, amb els pares i mares de cada grup.
·
El dimecres 9 de
setembre, de 9 a 10 del matí, el
vostre fill/a de Primer d’ESO haurà de venir al centre a retornar a la Consergeria, signat pels pares, el Full de tria de matèries específiques del primer quadrimestre (que us haurem lliurat als pares
el dia 7 a la reunió). Si
algun alumne encara tingués dubtes, els tutors de Primer també l’atendran de 9 a 10 del matí.
·
El dilluns, dia 14 de setembre, primer dia, a les 9
del matí començaran les classes normals per a tot l’alumnat de Primer d’ESO. Els tutors els faran una presentació
del curs. Aquest primer dia hauran de
portar fets els deures que els hagin posat a Primària (si és el cas), faran una
primera tutoria, se’ls lliurarà l’horari d’assignatures, se’ls diran les
matèries específiques que els ha tocat, faran un examen de nivell (obligatori)
i després continuaran fent les classes previstes al seu horari. La sortida,
recordeu, és a les 14,30. L’endemà dia 15 de setembre ja començaran a les 8 del
matí en horari normal, com la resta de nivells.
·
Els
alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO començaran el mateix dia 14, però a les 8 del
matí.
·
Si
viviu a Montornès Nord i heu demanat el servei de
Transport Escolar heu de saber que funcionarà a partir del dia 14 de setembre
inclòs. Si el vostre fill de 1r d’ESO ve el
primer dia amb el transport a primera hora, es podrà esperar al hall de
l’institut fins les 9.
·
En el
cas d’alumnes de nova matrícula de 2n , 3r i 4t d’ESO, si tenen matèries
suspeses, el dia 1 de setembre a les 12:00 es penjaran els horaris de
recuperació segons assignatures per
saber a quines hores s’hauran de presentar els dies 2 i 3 de setembre per fer
els exàmens que correspongui.
Per qualsevol dubte, podeu trucar a la Secretaria del
centre i demanar per la Srta. Judit (935686568).
INFORMACIÓ SOBRE
LA QUOTA DE MATERIAL
Cal que tingueu present
que heu de fer el pagament de la quota anual. Podeu
triar entre:
- Domiciliació bancària (signant
l'autorització lliurada a Secretaria). Es domiciliaran 2 rebuts, un al
juliol i l'altre al novembre. Us
lliuraran a Secretaria el corresponent .Full de domiciliació.
- Ingrés al banc de la totalitat de
la quota fins el 10 de juliol. Número codi IBAN BBVA:
ES73.0182.9728.19.0200090951
La quota pel curs 2015-16 és de 135 € per a tots els nivells.
Aquesta quota, aprovada pel Consell Escolar, inclou les
activitats i sortides, el material didàctic i el material comú. No inclou el
Crèdit de síntesi de 2n i 3r.
ASSOCIACIÓ DE
MARES I PARES
La cooperació de les famílies permet
que puguem portar a terme moltes activitats que d’altra manera no podríem.
L’exemple més clar és el Projecte cooperatiu per a la reutilització de llibres,
que ens ha permès, de moment, que alguns llibres siguin gratuïts i els presti
el centre. També, que els llibres que cal comprar puguin tenir un descompte
important pel fet de fer una forta comanda, etc.
Us animem a associar-vos perquè
treballant junts i cooperant podem aconseguir molts beneficis que repercuteixen
a les famílies i a l’alumnat. La quota anual de l’AMPA és de 20 €, podreu
abonar aquesta quantitat el mateix dia de la venda de llibres, si voleu gaudir
del descompte.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS PER AL CURS 2015-16
El centre, l’AMPA,
l’Associació Esportiva de l’Institut i l’Ajuntament treballem junts per oferir diferents
activitats extraescolars. En aquests moments no us podem dir com quedarà
l’oferta. Al seu moment ja sereu informats de les activitats que es puguin
oferir.
Entrades i
sortides del centre
Per
al bon funcionament del centre cal ser puntual. La porta d’entrada es tancarà un
cop acabada la música d’entrada. Els alumnes que arribin després tindran
incidència de retard.
Els
alumnes d’ESO, no podran sortir del centre entre hores sense una autorització
prèvia escrita i signada per la família a l’agenda. Els han de venir a buscar.
En
cas d’absència justificada, els pares han de notificar-ho a primera hora del
mati telefònicament a Consergeria i posteriorment, per escrit, amb el full de justificació d’absències.
L’acumulació esdevindrà falta greu.
En
relació a les sortides pedagògiques fora del centre, caldrà lliurar les
autoritzacions específiques que calgui dins el termini establert i en el cas
dels crèdits de síntesi els resguards de pagament.
No envasos, no
plàstics, no alumini
Us
informem que al centre està prohibit portar envasos, paper d’alumini o
qualsevol embolcall o brike que s’hagi de llençar a les escombraries.
L’esmorzar s’ha de portar obligatòriament en un
Bock’n Roll (funda reutilitzable)
o en un tapper. De beguda ja tenim aigua de la font o si es porta algun líquid
ha de ser en una cantimplora per reutilitzar.
És
molt important que consciencieu al vostre fill/a sobre l’educació ambiental i
el reciclatge. Es tracta de no embrutar i de produir els mínims residus.
Aquesta normativa, va ser aprovada pel Consell Escolar al seu dia i va sorgir arran d’una recerca elaborada pels
propis alumnes de l’institut i del compromís dels delegats ambientals.
El bon ús de les noves tecnologies a l’institut
L’institut
Marta Mata promou l’ús de les noves tecnologies com a eines de treball i
aprenentatge. Ensenyar el bon ús de les noves tecnologies i en particular dels
telèfons mòbils intel·ligents, forma part del treball del centre i de
l’aprenentatge de l’alumnat.
Els
aparells electrònics personals de l’alumnat només podran ser utilitzats fora
del centre o, si un professor o professora ho autoritza, per a una activitat
pedagògica o acció formativa concreta. En relació als telèfons mòbils, cap
alumne/a té necessitat de trucar a la família o altra persona des del centre,
ja que si cal, en cas de necessitat, ho podrà fer a través dels aparells del
centre, prèvia autorització del professorat. Per tant, tot ús al marge de
l’autorització expressa del professorat, serà sancionada requisant l’aparell
immediatament (sigui telèfon, tablet, etc.)
i definint després la sanció que correspongui. Qualsevol aparell
requisat per mal ús haurà de ser recollit pels pares.
El
mal ús d’aparells electrònics, la manipulació o qualsevol activitat que a
través d’aquests pugui assetjar o
transgredir els drets i la llibertat de les persones, serà motiu de
falta molt greu en aplicació de les normes de convivència del centre.
PROPER TERMINI PER DEMANAR BEQUES
NEE
Us informem que
properament ha de sortir publicada al DOGC l'Ordre per la qual es convoquen
ajuts per alumnes amb necessitats educatives especials, d'educació primària i
d'educació secundària obligatòria, escolaritzats en centres sostinguts amb fons
públics. En el moment de tancar aquest full informatiu encara no disposem de la
informació exacta.
Les famílies noves de
primer heu de fer la sol·licitud i presentar tota la documentació a la
Secretaria de l’institut on es matricula el vostre fill per al curs vinent, en
aquest cas el nostre.
El termini de
presentació de sol·licituds no ha sortit
encara. Haureu d’estar al cas.
Reiterem
la benvinguda i us desitgem
MOLT
BON ESTIU !
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada