INSTITUT
MARTA MATA
DE MONTORNÈS
INFORMACIÓ PER A FAMÍLIES DE NOU ALUMNAT
PREINSCRIPCIONS
CURS 2015-2016
De l’ 10 al 17 de març
de 2015
QUI SOM?
L’Institut
MARTA MATA va iniciar el seu funcionament el curs 2006-07. El nom fa referència
a la gran mestra i pedagoga catalana Marta
Mata. És un centre de titularitat
pública que fins l’actualitat abasta els 4 nivells d’ESO. El curs 2013-2014
es va estrenar el nou edifici definitiu, que està preparat per tenir 3 línies
d’ESO i 2 de Batxillerat i Formació
Professional.
El centre té un projecte educatiu inclusiu
i compta amb una unitat de
Suport a l'Educació Especial (USEE) amb alumnes amb NEE, que
treballen, aprenen i conviuen amb els seus companys a les aules.
L’Institut
disposa de servei de transport escolar
del Consell Comarcal, que és subvencionat en bona part per l’Ajuntament de
Montornès.
El
centre compta amb una AMPA molt
activa que col·labora amb l'Equip
Directiu i promou activitats formatives i extraescolars, com Anglès i
Alemany.
L’Institut MARTA MATA desenvolupa un
Projecte Educatiu innovador basat en
la comunicació, la inclusió i els valors. Fins ara, aquest
treball, ha obtingut diversos reconeixements
per part d’institucions públiques i privades com el Departament d’Ensenyament, incloent-nos a la Xarxa de Competències Bàsiques, la Barcelona
World Race Programa Educatiu, l’empresa Toshiba Education, el projecte europeu SAIL (Comenius Multilateral Project “Student assessment for improving
learning”) i el projecte COMBAS
(Competencias básicas) del Ministerio de
Educación y Ciencia.
L’Institut
MARTA MATA té un Pla d’Autonomia de
centre, d’acord amb el desenvolupament de la Llei d’Educació de Catalunya.
PROJECTE
CURRICULAR
PROJECTE
EDUCATIU
El Projecte
Educatiu
defineix els principis, els reptes i els grans objectius que guien la
nostra comunitat educativa i que volem aconseguir amb tota l'activitat pedagògica
del centre. En síntesi, els seus principis es resumeixen en:
Eduquem
i ensenyem per
Ø VOLER
SABER
Per
saber més coses del món i de la vida, més idiomes, per tenir com més
coneixement millor...
Cal una actitud positiva, capacitat d’esforç,
curiositat,...
Ø SABER FER
Per
saber com procedir, com fer les coses bé i argumentar-les.
Cal dominar instruments bàsics procedimentals
com la comprensió i expressió oral i escrita, la corporal i artística, el càlcul numèric, la interrelació de variables i la metodologia
científica.
Ø SABER SER
Per
saber més coses de nosaltres mateixos. Cal
veure i acceptar les pròpies limitacions i virtuts és a dir conèixer-se un
mateix. Cal dominar instruments bàsics com l’autocontrol emocional i disciplina.
Ø SABER
ESTAR
Per
poder establir bones relacions de convivència amb els altres.
Cal aprendre a compartir valors i normes :
responsabilitat, no violència i respecte cap els altres, per la diversitat
cultural, lingüística i ideològica, en definitiva, saber posar-se al lloc dels
altres, saber compartir i saber estar amb ells.
En
tots aquests principis educatius, la família hi té un paper clau i rellevant.
Per assolir
aquests objectius amb la diversitat de l’alumnat, l’institut promou projectes
diferents de potenciació de la lectura i l’expressió oral i escrita, de
matemàtiques i ciència, de pràctiques a les empreses, d’assignatures en anglès i estades a Anglaterra, de sortides
pedagògiques, de solidaritat, viatge de final de 4t d’ESO, etc. També, amb la
col·laboració de l’AMPA, l’Ajuntament i altres institucions, s’organitzen
informacions i xerrades pels pares.
ÒRGANS
DE GESTIÓ
El
Consell Escolar és l’òrgan màxim de
participació dels diferents representants de cada sector (Famílies, alumnat,
professorat, personal no docent, direcció, ajuntament).
L'Equip directiu, que està format pel director, la cap d’estudis, la
coordinadora pedagògica i el secretari, té l’encàrrec i la
responsabilitat de gestionar i organitzar el centre. També hi ha altres càrrecs
delegats (caps d’àmbits científics, coordinadors dels equips docents, tutories,
informàtica, riscos laborals, projectes específics d’atenció a la diversitat i d’innovació
educativa, etc.) .
El
Claustre,
és l’òrgan professional del professorat. Té la responsabilitat de
planificar, coordinar, informar i, si s’escau, decidir sobre els aspectes
curriculars del centre. Està presidit pel director i el forma la totalitat de
professorat que presta servei al centre.
L’institut
MARTA MATA també incorpora a la seva gestió el Consell de l’alumnat que promou la seva participació democràtica en
la vida del centre i la seva implicació en les decisions.
ESTRUCTURA PEDAGÒGICA
El
professorat s’agrupa per equips docents de nivell i per àmbits de
competències curriculars. El Pla de Convivència recull les normes d'organització i funcionament del centre que
regulen la convivència a l’institut.
La planificació i la gestió de l’aula tenen presents els multinivells propis de les diferències individuals, culturals i
formatives de base. Suposa diferents graus d’adaptació curricular.
Calendari
oficial de preinscripció per al curs 2015-16
Educació Secundària Obligatòria
Fases de la
preinscripció
|
Dates
|
Presentació de sol·licituds
|
10 al 17 de març
|
La tramesa de
sol·licituds per Internet es pot fer fins a les 24 h. del dia 16 de març
|
|
Llistes amb el
barem provisional
|
27 de març
|
Sorteig
|
7 d’abril (11:00 h)
|
Reclamacions
|
7 al 9 d’abril
|
Resolució
reclamacions
|
10 d’abril
|
Llistes amb el
barem definitiu un cop resoltes les reclamacions
|
14 d’abril
|
Publicació de les
llistes d'admesos
|
12 de maig
|
Període de
matriculació (1r d’ESO)
|
8 al 12 de juny
|
DOCUMENTACIÓ
NECESSÀRIA
·
Sol·licitud
de preinscripció degudament emplenada i signada (original i còpia)
·
(Es pot descarregar del web del
Departament d’Ensenyament)
·
DNI,
NIE o passaport de l’alumne (original i còpia)
·
TSI
(Targeta Sanitària individual) de l’alumne (original i còpia)
·
DNI,
NIE o passaport del pare, mare o tutor/a legal de l’alumne, (original i còpia)
·
Llibre
de família on hi consti la inscripció de l’alumne/a (original i còpia)
Cal reservar
hora a Secretaria per fer la preinscripció
Telèfon: 93
5686568
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada