RESULTATS
DE LES ELECCIONS
AL
CONSELL ESCOLAR
Un cop
finalitzat el procés d’eleccions al Consell Escolar del centre, les places
vacants seran ocupades pels representants que han assolit un major nombre de
vots, quedant així:
SECTOR
|
PARTICIPACIÓ
|
REPRESENTANTS
ESCOLLITS
|
FAMÍLIES
|
15,46
|
Elisenda Bru Roca
Eva González Gámez
|
ALUMNAT
|
78,07
|
David Gil Gómez
Júlia Romero González
Elsa Danot Sánchez
|
PROFESSORAT
|
93,75
|
Ester Conesa Sanuy
|
Des del
centre agraïm a totes les persones que es van presentar com a candidates el seu
oferiment per fer aquest servei a la comunitat i felicitem especialment a les
que han estat escollides.
Cal
lamentar la poca participació de les famílies. Tot i que es va facilitar que es
pogués votar portant un sobre en mà del 17 al 20 de novembre (com si fos un vot
per correu, ), a part del dia propi de les votacions, només s’ha aconseguit pujar el percentatge en
uns 5 punts. Tot i això, és una participació una mica més alta que la general
de la comarca.
RETARDS
Recordem a
les famílies que l’acumulació sistemàtica de retards a l’hora d’arribar al
centre i a les classes pot ser motiu d’una falta greu. Després d’avisar
reiteradament a alguns alumnes que estan acumulant molts retards (a les seves
famílies els consta al GESTIN), el proper trimestre es farà un èmfasi específic
en aquest aspecte i si s’escau es posaran les faltes greus que correspongui. A
les 8 i 5 minuts es tancarà la porta de l’Institut.
SIMULACRE
D’EMERGÈNCIA
Durant la
setmana del 15 al 19 de desembre, es procedirà a fer el simulacre d’emergència
del centre. Atès que es tracta de comprovar que tant l’alumnat com els
professorat i el personal de serveis segueixen cadascun les seves tasques i
funcions davant una emergència, no s’avisa ni del dia ni de l’hora concreta.
Cada any,
una vegada s’ha fet el simulacre, es valora com ha funcionat i s’avalua el
procés, per corregir, si cal, alguna de les actuacions previstes o bé
corroborar que tot ha funcionat com estava establert.
BON ÚS
DE LES TECNOLOGIES DIGITALS
Quan parlem de
tecnologies digitals ens referim a aquelles eines informàtiques i dispositius
digitals que fem servir per comunicar-nos o per cercar i utilitzar la
informació. Inclouen tant les tecnologies d'última generació; Internet, telèfon
mòbil, tauletes… com aquelles que ja fa temps que formen part de les nostres
vides: la televisió, la ràdio, l'ordinador...
Els vostres fills han
nascut en una societat on les tecnologies de la informació i de la comunicació
s'han fet imprescindibles. Amb aquestes tecnologies han aparegut noves maneres
de comunicar-se, de relacionar-se i, fins i tot, de divertir-se. Tot, sense
sortir de casa. Aquestes tecnologies no són perilloses en si mateixes i,
si se'n fa un bon ús, poden ser molt beneficioses. Per exemple, permeten que
els vostres fills puguin obtenir informació de manera immediata, elaborin
coneixements amb molta més facilitat o es relacionin amb persones d'altres
països.
Però l'ús de les
tecnologies també té els seus perills. Si els vostres fills les utilitzen sense
la vostra supervisió i el vostre control, poden accedir a programes, publicitat
i jocs amb continguts no adequats per a la seva edat o la seva maduresa.
D'altra banda, si les utilitzen durant molta estona poden crear dependència,
fet que els pot portar a deixar de banda altres aficions, a relacionar-se menys
o a baixar el seu rendiment escolar.
En aquest sentit s'està
detectant el que s'anomenen nens "hiperactius", nens que viuen de
cara a la pantalla amb la necessitat constant de saltar d'una funció a una
altra, i que fins i tot arriben a sentir-se angoixats davant del silenci.
Aquesta circumstància els priva dels espais de reflexió individual, tan
importants per al desenvolupament humà. De totes maneres, no per això heu de
tenir por que naveguin per Internet, xategin o utilitzin el mòbil; l'únic que
cal és ensenyar-los a fer-ne un bon ús.
En general, per fomentar
l'ús responsable de les tecnologies digitals en els vostres fills és convenient
que:
Ø Feu un
bon ús de les tecnologies; els nens i els joves sovint imiten els membres de la
família.
Ø Procureu
que l'ordinador, el televisor, la consola de joc... es facin servir en espais
comuns de la casa; d'aquesta manera podreu veure quin ús en fan, alhora que
potencieu espais de relació.
Ø Utilitzeu
filtres i opcions de seguretat en el navegador per bloquejar espais webs no
desitjats.
Ø Intenteu
que els vostres fills no tinguin mòbil propi fins als 13 anys. Abans d'aquesta
edat no tenen prou criteri per utilitzar-lo adequadament. Si cal, poden fer
servir algun mòbil familiar de manera esporàdica.
Ø Controleu
la despesa del mòbil dels vostres fills.
Ø Planifiqueu
l'horari d'ús de qualsevol aparell tecnològic i limiteu el temps que passen
davant la consola de joc.
Ø Feu
reflexionar els vostres fills sobre el temps que dediquen a les tecnologies,
perquè s'adonin que les activitats que deixen de fer poden ser tant o més
interessants que aquestes.
Ø Acompanyeu
els vostres fills quan miren la televisió per poder comentar els programes i
ensenyar-los a analitzar els continguts.
Ø Eviteu
que el televisor estigui encès durant els àpats; d'aquesta manera mantindreu
aquest espai com un moment de relació.
Ø Jugueu
alguna estona amb els vostres fills i compartiu amb ells jocs que suposin l'ús
de tecnologies digitals, així veureu si s'adeqüen a la seva edat i maduresa.
Ø Parleu
amb els vostres fills sobre les tecnologies digitals de manera habitual per tal
que pugueu tractar dels beneficis i dels perills que poden suposar.
Ø Escolliu
els programes, pel·lícules, videojocs, dibuixos... tenint en compte que el
contingut sigui adequat a la seva edat.
Ø Ensenyeu-los
a valorar els diners que costen els aparells tecnològics i el que suposa
econòmicament voler tenir els últims models.
Ø Quan els
compreu o si algú els regala un aparell tecnològic, convé que arribeu a un
pacte d'ús amb els vostres fills: temps d'utilització, com compartir-lo, normes
que han de complir...
Més
informació a:
També us podeu fer una
autoavaluació, com a pares, sobre aquest
tema a:
AVALUACIÓ
GLOBAL DIAGNÒSTICA 2010-2014
Agraïm a les famílies, alumnes i professorat que els ha tocat
realitzar les enquestes de valoració previstes per la Inspecció, la seva
participació en el procés d’avaluació externa.
La Inspecció ha emès un informe positiu i recomana seguir i
aprofundir en la línia de treball competencial del centre amb bons resultats. En general, els diferents sectors valoren
positivament l’institut i de manera estable.
El que destaca més entre l’alumnat és que valora molt la tutoria
de grup i individual i el servei de consulta d’infermeria. I aquest aspecte
coincideix amb la demanda també de l’alumnat de disposar de més orientació en els problemes personals.
Aquesta demanda quadra molt amb el període adolescent que
experimenten, amb canvis que no sempre es viuen i porten bé. Tant els
professionals com els pares, hem de fer un esforç per ajudar-los en aquesta
fase de la seva vida i acompanyar-los en aquest procés. També, a vegades, cal acceptar que alguns
problemes personals de l’alumnat requereixen de la intervenció de professionals
específics, a més del suport de la família i el professorat.
ENTREVISTES AMB ELS PARES: LLIURAMENT DE NOTES D’AVALUACIÓ DEL PRIMER TRIMESTRE
Recordem a les famílies el calendari
de la darrera setmana abans de vacances de Nadal. Els tutors i tutores tindran
entrevistes amb totes les famílies i els seus fills per lliurar els RESULTATS
D’AVALUACIÓ del primer trimestre:
Dilluns
22 i dimarts 23 de desembre
És imprescindible l’assistència dels
pares i de l’alumne a les entrevistes.
Els tutors i tutores concerten les
hores de visita amb cada família.
Us
recordem també que les classes començaran el dijous 8 de gener de 2015.
LLEGIU LES REVISTES
DEL CENTRE
L’INSTITUT MARTA MATA US DESITJA BONES
FESTES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada