divendres, 9 de març del 2012

FULL INFORMATIU Any 6 Nº 5 març 2012






Any 6, Núm. 5              març 2012        


S’OBRE EL TERMINI DE PREINSCRIPCIONS PER AL CURS 2012-2013


Per al curs 2012-2013 està previst que l’Institut Marta Mata tingui 3 grups de 1r d’ESO, per tant hi haurà més places disponibles, concretament  81.
De 2n, 3r i 4t no hi ha places disponibles.
Aquest és el calendari de dates de presentació de sol·licituds per Primària i Secundària:
Del 19 al 30 de març
17 D’ABRIL: publicació de les llistes baremades.
18 AL 20 D’ABRIL: període de reclamacions.
25 D’ABRIL: publicació de les llistes baremades definitives.
18 MAIG: publicació de les llistes d’alumnat admès.
4 AL 8 DE JUNY: matriculació dels alumnes admesos de 1r d’ESO.
25 AL 29 DE JUNY: matriculació o confirmació plaça de 2n, 3r i 4t d’ESO.

Molt important: Cal reservar hora a Secretaria per fer la preinscripció
·        Telèfon: 93 5686568
·                     Adreça: C/Josep Tarradellas, 1 08170 Montornès del Vallès   

EL CONSELL ESCOLAR APROVA DIVERSOS TEMES:

ü EL PROJECTE EDUCATIU DEL CENTRE

Després que fos aprovat provisionalment el maig de 2011, i després d’obrir un nou període de participació per fer aportacions des dels diferents sectors, el passat dia 6 de març el Consell Escolar va fer l’aprovació definitiva.

ü OBRIR UN PROCÉS GRADUAL PER ELIMINAR AL MÀXIM LA GENERACIÓ DE RESIDUS

El Consell també va acordar obrir un procés informatiu per a les famílies i per als alumnes sobre la supressió definitiva de determinats productes contaminants per generar el mínim de residus. El Consell escolar considera necessari portar a la pràctica l’educació mediambiental. El procés consistirà en el següent:
1.    Durant el mes de març i fins Setmana Santa s’informarà als alumnes a les tutories i es lliura aquesta informació a les famílies a través del Full Informatiu i Web.
2.    Després de les vacances de Setmana Santa els alumnes hauran de començar a posar  en pràctica progressivament i fins a finals de curs les normes següents:
ü  Portar l’esmorzar o qualsevol tipus de menjar en una bossa de roba, en un tapper o en un boc’n roll.  En principi, gràcies a un acord establert amb l’Ajuntament de Montornès, es facilitarà que tots els alumnes tinguin un boc’ n roll reutilitzable per portar els entrepans al preu simbòlic de 1€.
ü  Les begudes, sucs o aigües s’hauran de portar en un envàs reutilitzable.
ü  No es podran dur envasos ni paper d’alumini.
ü  Es recollirà tota la matèria orgànica posant-la als contenidors específics .
ü  Es continuarà recollint el paper i cartró per reciclar (ja es fa). L’Ajuntament fa el servei de recollida en el nostre centre cada dimarts.
3.    Aquestes normes s’aplicaran amb flexibilitat i s’aniran explicant durant tota la resta d’aquest curs a fi que tot l’alumnat en prengui consciència i es vagi adaptant.
4.    A partir de l’inici del proper curs, el setembre de 2012-13, aquestes normes ja s’aplicaran estrictament i el no compliment podrà implicar incidència.
Demanem la col·laboració de totes les famílies. Cal tenir en compte que això ja s’està fent des de fa temps a totes les escoles de Primària i que la continuïtat a l’educació secundària és totalment necessària per aconseguir que els alumnes, futurs ciutadans, tinguin la màxima consciència ecològica, d’estalvi energètic i de respecte mediambiental. Els nostres alumnes també han de ser competents en aquesta competència científica, social i ciutadana.

 

ü DEMANAR LA JORNADA CONTINUADA  I ENGEGAR UN PROCÉS D’INFORMACIÓ I CONSULTA A LES FAMÍLIES. 

El consell va aprovar per unanimitat demanar la jornada continuada. Properament es passarà un full específic sobre el tema i es demanarà l’opinió de totes les famílies fent una consulta expressa. També es va acordar de portar el tema al Consell Escolar municipal.
La jornada continuada ja es fa al Batxillerat. La majoria de comunitats autònomes fan jornada continuada des de fa molts anys. Als països europeus també es tradició a l’educació secundària. Aquest curs el Departament d’Ensenyament ha iniciat la jornada continuada en 3 centres del Vallès oriental, a nivell experimental. Un estudi recent mostra que es podria fer un estalvi econòmic important i racionalitzar més els horaris d’activitats extraescolars. Així, doncs, rebreu més informació i sereu consultats properament.

 

EL DIA 15 DE MARÇ ARRIBEN ELS ALUMNES  HOLANDESOS


El dia 15 de març arriben, al vespre, els alumnes d’intercanvi holandesos. En aquests moment tot està programat i les famílies acollidores i els nostres alumnes ja els esperen.  El programa de visita dura del 16 al 22 de març i inclou diverses classes en anglès per part de professors del Marta Mata i diverses sortides per conèixer sobretot la ciutat de Barcelona.

El dia 18 d’abril la cosa serà al revés; els nostres alumnes d’intercanvi marxaran i aterraran a l’aeroport d’Amsterdam per dirigir-se cap a la ciutat de Breda on hi ha l’Institut De Nassau. El programa inclou també diverses classes en anglès per als nostres alumnes i sortides per conèixer Breda, Delf, la Haia, Amsterdam i el museu de Van Gogh, entre altres.

Aquest intercanvi és possible gràcies a l’esforç col·lectiu dels alumnes, les seves famílies i el professorat dels 2 instituts. Esperem, doncs que sigui una molt bona experiència per a tots ! !


JORNADA DE PORTES OBERTES

El dia 15 de març a la tarda a les 16,30 h.   l'Institut Marta Mata farà una Jornada de Portes Obertes per a totes les famílies noves que vulguin visitar el centre. A les 17,30 h. hi haurà una reunió informativa a càrrec de la Direcció del centre.

VISITEU
EL NOSTRE CENTRE

Jornada de Portes Obertes
Dia 15 de MARÇ de 2012
Hora: 16,30: Recepció i visites en grup pel centre, a càrrec dels alumnes de 4t
Hora: 17,30: Reunió informativa de presentació del centre, a càrrec de l’Equip Directiu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada