Any 6, Núm. 5 març 2012
S’OBRE EL TERMINI DE PREINSCRIPCIONS PER AL CURS 2012-2013
De 2n, 3r i 4t no hi ha places disponibles.
Aquest és el calendari de dates de presentació de sol·licituds per Primària i Secundària:
Del 19 al 30 de març
17
D’ABRIL: publicació de les llistes baremades.
18 AL 20 D’ABRIL: període
de reclamacions.
25 D’ABRIL:
publicació de les llistes baremades definitives.
18
MAIG: publicació de les llistes d’alumnat admès.
4 AL 8 DE JUNY: matriculació
dels alumnes admesos de 1r d’ESO.
25 AL 29 DE JUNY:
matriculació o confirmació plaça de 2n, 3r i 4t d’ESO.
Molt important: Cal reservar hora a
Secretaria per fer la preinscripció
·
Telèfon:
93 5686568
·
Adreça:
C/Josep Tarradellas, 1 08170 Montornès del Vallès
EL CONSELL ESCOLAR APROVA DIVERSOS TEMES:
ü EL PROJECTE EDUCATIU DEL CENTRE
Després que fos aprovat provisionalment
el maig de 2011, i després d’obrir un nou període de participació per fer
aportacions des dels diferents sectors, el passat dia 6 de març el Consell
Escolar va fer l’aprovació definitiva.
ü OBRIR UN PROCÉS GRADUAL PER ELIMINAR AL MÀXIM LA GENERACIÓ DE RESIDUS
El Consell també va acordar obrir un
procés informatiu per a les famílies i per als alumnes sobre la supressió
definitiva de determinats productes contaminants per generar el mínim de
residus. El Consell escolar considera necessari portar a la pràctica l’educació
mediambiental. El procés consistirà en el següent:
1.
Durant
el mes de març i fins Setmana Santa s’informarà als alumnes a les tutories i es
lliura aquesta informació a les famílies a través del Full Informatiu i Web.
2.
Després
de les vacances de Setmana Santa els alumnes hauran de començar a posar en pràctica progressivament i fins a finals
de curs les normes següents:
ü Portar
l’esmorzar o qualsevol tipus de menjar en una bossa de roba, en un tapper o en
un boc’n roll. En principi, gràcies a un
acord establert amb l’Ajuntament de Montornès, es facilitarà que tots els
alumnes tinguin un boc’ n roll reutilitzable per portar els entrepans al preu
simbòlic de 1€.
ü Les
begudes, sucs o aigües s’hauran de portar en un envàs reutilitzable.
ü No
es podran dur envasos ni paper d’alumini.
ü Es
recollirà tota la matèria orgànica posant-la als contenidors específics .
ü Es
continuarà recollint el paper i cartró per reciclar (ja es fa). L’Ajuntament fa
el servei de recollida en el nostre centre cada dimarts.
3.
Aquestes
normes s’aplicaran amb flexibilitat i s’aniran explicant durant tota la resta
d’aquest curs a fi que tot l’alumnat en prengui consciència i es vagi adaptant.
4.
A
partir de l’inici del proper curs, el setembre de 2012-13, aquestes normes ja
s’aplicaran estrictament i el no compliment podrà implicar incidència.
Demanem
la col·laboració de totes les famílies.
Cal tenir en compte que això ja s’està fent des de fa temps a totes les escoles
de Primària i que la continuïtat a l’educació secundària és totalment
necessària per aconseguir que els alumnes, futurs ciutadans, tinguin la màxima
consciència ecològica, d’estalvi energètic i de respecte mediambiental. Els
nostres alumnes també han de ser competents
en aquesta competència científica, social i ciutadana.
ü DEMANAR LA JORNADA CONTINUADA I ENGEGAR UN PROCÉS D’INFORMACIÓ I CONSULTA A LES FAMÍLIES.
El
consell va aprovar per unanimitat demanar la jornada continuada. Properament es
passarà un full específic sobre el tema i es demanarà l’opinió de totes les
famílies fent una consulta expressa. També es va acordar de portar el tema al
Consell Escolar municipal.
La
jornada continuada ja es fa al Batxillerat. La majoria de comunitats autònomes
fan jornada continuada des de fa molts anys. Als països europeus també es
tradició a l’educació secundària. Aquest curs el Departament d’Ensenyament ha
iniciat la jornada continuada en 3 centres del Vallès oriental, a nivell
experimental. Un estudi recent mostra que es podria fer un estalvi econòmic
important i racionalitzar més els horaris d’activitats extraescolars. Així,
doncs, rebreu més informació i sereu consultats properament.
EL DIA 15 DE MARÇ ARRIBEN ELS ALUMNES HOLANDESOS
El
dia 15 de març arriben, al vespre, els alumnes d’intercanvi holandesos. En
aquests moment tot està programat i les famílies acollidores i els nostres
alumnes ja els esperen. El programa de
visita dura del 16 al 22 de març i inclou diverses classes en anglès per part
de professors del Marta Mata i diverses sortides per conèixer sobretot la
ciutat de Barcelona.
El
dia 18 d’abril la cosa serà al revés; els nostres alumnes d’intercanvi marxaran
i aterraran a l’aeroport d’Amsterdam per dirigir-se cap a la ciutat de Breda on
hi ha l’Institut De Nassau. El programa inclou també diverses classes en anglès
per als nostres alumnes i sortides per conèixer Breda, Delf, la Haia, Amsterdam
i el museu de Van Gogh, entre altres.
Aquest
intercanvi és possible gràcies a l’esforç col·lectiu dels alumnes, les seves
famílies i el professorat dels 2 instituts. Esperem, doncs que sigui una molt
bona experiència per a tots ! !
JORNADA DE PORTES OBERTES
El dia 15 de març a la tarda a les 16,30 h. l'Institut Marta Mata farà una Jornada de Portes Obertes per a totes les famílies noves que vulguin visitar el centre. A les 17,30 h. hi haurà una reunió informativa a càrrec de la Direcció del centre.
VISITEU
EL
NOSTRE CENTRE
Jornada de Portes Obertes
Dia 15 de MARÇ de 2012
Hora:
16,30: Recepció i visites en grup pel centre, a
càrrec dels alumnes de 4t
Hora: 17,30: Reunió informativa de presentació del centre, a càrrec de l’Equip
Directiu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada